Hoi
Ik woon aan een sportterrein.
Het hele complex wordt afgesloten om 23u. Het hele complex, uitgezonderd één omnisportveld, dat toevallig aan mijn tuin grenst (met een haag van 2m hoog tussen).
Omdat ik elke week minstens één keer (soms tot 3x per week) het ongevraagde bezoek krijg van jongeren die hun bal uit mijn tuin komen halen, had ik de gemeente gevraagd een net te hangen (en een poort te plaatsen aan het terrein zodat dit ook op slot kon, om feestende, drinkende, voetballende jongeren tegen te houden om 4u 's nachts zich op het terrein te begeven).
Een net is, volgens de gemeente, te duur. Ook zou dit een gevaarlijk precedent vormen, ook al begrijp ik niet waarom.
Een poort installeren zou alleen maar tot meer vandalisme leiden.
Ik heb audiëntie met de burgemeester en het college gevraagd, en ook andere vragen, werden niet meer beantwoord.
Kan ik de gemeente aanklagen om een net te plaatsen? Dit is echt het grootste probleem.
Bij nachtlawaai bel ik de politie.
Wanneer ik thuis ben, en zo'n onverlaat dat mijn tuin betreedt, kan ik tegenhouden (de gemeente zegt: "bel de politie", maar tegen dat zij aanwezig zijn, zijn de jongeren al lang weg). Maar de jongeren die in mijn tuin komen wanneer ik weg ben, boezemt me angst in.
Any thoughts, suggestions, tips?
Of een advocaat uit het Gentse die hier aan wil meehelpen?
r.