Een contract tekenen en verbreken kan tot sancties leiden. U verhuurder baseert zich op de huurwet, en heeft het recht 2 maand schadevergoeding te eisen, indien het geregistreerd is voor u opzeg.Kan iemand me een goed advies geven? Of tips? Mag zij de huurwaarborg gebruiken voor de schadevergoeding? Of moeten wij die eerst terugkrijgen? Wat moet ik op papier laten zetten aangezien een mens niet meer kan vertrouwen op iemand zijn woord, medeleven... We betalen een boete van 1700 euro omdat we 3... DRIE dagen te laat waren met onze opzeg... Ik weet niet wie ik moet beroven of welke overtreding ik in het verkeer moet maken om aan zo een geldboete te komen... Maar het zal niet van de poes zijn...
Een contract van korte duur hoeft niet geregistreerd te zijn.Vraag aan de eigenaar het bewijs dat de huurovereenkomst geregistreerd is. Dat moet blijken uit een stempel van het registratiekantoor die op de huurovereenkomst werd aangebracht. U kan ook rechtstreeks bij het registratiekantoor informeren, maar die informatie is niet altijd correct. De databank is niet altijd bijgewerkt en soms vertelt men dat een huurovereenkomst niet geregistreerd is, terwijl dat wel het geval is.
Da's nieuwe wetgeving die ik gemist heb.Een contract van korte duur hoeft niet geregistreerd te zijn.
Ja alles is opgemaakt en sleutel is overhandigd... Was pas nadien dat ze telefonisch de huurwaarborg opeisten als boete.Een contract tekenen en verbreken kan tot sancties leiden. U verhuurder baseert zich op de huurwet, en heeft het recht 2 maand schadevergoeding te eisen, indien het geregistreerd is voor u opzeg.Kan iemand me een goed advies geven? Of tips? Mag zij de huurwaarborg gebruiken voor de schadevergoeding? Of moeten wij die eerst terugkrijgen? Wat moet ik op papier laten zetten aangezien een mens niet meer kan vertrouwen op iemand zijn woord, medeleven... We betalen een boete van 1700 euro omdat we 3... DRIE dagen te laat waren met onze opzeg... Ik weet niet wie ik moet beroven of welke overtreding ik in het verkeer moet maken om aan zo een geldboete te komen... Maar het zal niet van de poes zijn...
Een opzeg vangt aan de 1ste van de maand volgend op de kennisname van u opzeg, ook al is die maar 1 uur te laat.
Is de uitgaande plaatsbeschrijving reeds opgemaakt.
Huurwaarborg moet maar vrijgemaakt worden als aan alle voorwaarden is voldaan.
Mondelinge beloftes zijn dikwijls loze beloftes, enkel geschrift is een bewijs.
Volkomen normaal. Stempel wil zegen dat huurovereenkomst aangeboden werd bij de registratie en er ook geregistreerd is in boek xx,. pagina YY en regel ZZ op datum AAAAEr staat een stempel van registratie op het contract.... Maar bij vergoeding staat kostenloos... Is dit normaal?