Hoi, hopelijk kunnen jullie mij helpen met dit probleem:
Er is een tijdje geleden een lek vastgesteld in de gang en dit kwam van mijn douche. De zoon van de eigenaar is komen kijken en zei dat het waarschijnlijk kwam doordat de siliconen aan de zijkanten van de douche waren afgesleten. Hij zei erbij dat er al jaren niet naar was gekeken dus dat dit normaal was.
Een tijd later is de eigenaar langsgeweest om dit te herstellen. Verder heeft hij niets meer van zich laten horen. Bij het terugstorten van de afrekening van gas etc. heeft hij dit bedrag in mindering gebracht met de onkosten van de herstelling zonder enige uitleg over hoe hij aan dit bedrag kwam. Hij moest mij 391,71 euro en heeft 300 gestort dus lijkt het mij raar hoe hij aan dat precies bedrag komt. Toen ik vroeg waarom ik dit moest betalen zei hij dat het kwam omdat mijn douche vol schimmel en aanslag stond, iets wat zijn zoon en ikzelf nochtans niet hadden opgemerkt. Verder zij hij dat volgens de plaatsbeschrijving alles in orde was met de douche. Ik woon er echter nog maar een jaar dus lijkt het mij raar dat dan die siliconen als zo snel afslijten. Bij de vraag of hij mij een berekening van de kosten zou kunnen doorsturen antwoordde hij dat hij de volgende keer een installateur alles zou laten opknappen en mij de factuur zou sturen.
Zijn deze kosten inderdaad voor mij? En in dat geval, mag hij mij zomaar een bedrag aanrekenen zonder enige rechtvaardiging?
Mvg,
Sam