Wij zijn aan het bouwen en hebben een vervalste factuur aangekregen van onze aannemer en deze natuurlijk betaald met alle gevolgen nadien....
Nu is mijn vraag naar jullie toe hebben jullie tips of raad wat we kunnen doen we voelen ons echt machteloos.We hebben een pv laten opmaken bij de politie, hebben ons burgerlijke partij gesteld, hebben een advocaat onder de arm genomen.Maar je hebt echt het gevoel dat er niets gebeurd. Hoe moeilijk kan het zijn om dit geld te traceren(of zie ik dat wat simpel), wie heeft die rekening geopend?Is bpost niet verplicht om identiteiten te checken voor er een rekening geopend wordt? Kunnen zij aansprakelijk gesteld worden indien het om een vervalste identiteit gaat? Heeft er iemand tips?
Hoe kan ik de boot nog afhouden bij de aannemer om deze factuur een tweede maal te betalen? Mij lijkt dat dit een hele simpele manier is om geld te verdienen je kan dit blijkbaar ongestraft doen en je wordt er rijk mee....Ik heb nog nergens iemand gevonden die zijn geld al heeft terug gezien.Als ze deze persoon vinden en die heeft niets meer dan hoeft hij het gewoon niet terug te betalen... Snap de logica zij mogen jou zonder geld zetten maar jij niet bij hen.................