Beste allemaal,
Sedert enkele jaren ben ik lichtelijk verslaafd geraakt aan haken. Je kent ze vast wel: gehaakte knuffels, sleutelhangers, mutsen, sjaals, tafelnapjes,...en ga maar verder. Ik ben voltijds tewerkgesteld en zit per dag zowat 2u op de trein, u raadt het al, te haken. Regelmatig krijg ik de vraag om iets te maken voor collega's, vrienden, familie maar regelmatig ook voor toevallige passanten. Jawel, ze vergoeden dan soms(maar heus niet altijd omdat ik geen vergoeding durf te vragen uit mezelf en het gewoon een fijne hobby is) de aankoopprijs van de benodigdheden. Af en toe, op hun initiatief, geven ze een extraatje. Nu wou ik visitekaartjes maken met contactgegevens op maar kreeg ik de opmerking dat ik rekening moet houden met het feit dat dit eigenlijk een bijverdienste is wat gelijkstaat met zwartwerk gezien ik deze inkomsten niet aangeef, dat er binnen de kortste keren een hoge boete zal geëist worden,enz. Ik schrok me rot want het is absoluut niet mijn bedoeling de staat op te lichten of iets illegaals te doen. Als ik het uitreken, kom ik zelfs meestal niet toe om de benodigdheden te bekostigen en werk ik dus met verlies, als we dan toch in termen van handel bezig zijn. Ben ik nu écht crimineel bezig of wil men mij gewoon opjutten?
Alvast bedankt voor jullie hulp!