Een kind wat ik niet zie

jaslene
Topic Starter

Een kind wat ik niet zie

#1 , 24 feb 2008 18:49

Hey
Ik heb een vraag i.v.m. een dochter dat ik niet mag zien.
Ik ben nu 26 jaar heb een vaste vriendin en een dochtertje van 6maanden ben zeer gelukkig maar 5 jaar geleden was ik bij een ander meisje nog ma da ging niet zo goed tussen ons zodat ik de relatie verbroken had ma toen zei zij leuk dat ze een verwachting was dus ben ik toch maar gebleven toen ze 6maand in verwachting was ging het echt niet meer omdat ik constant moest binnen blijven van haar en ondertussen ook was te weten gekomen dat ze het voor expres had gedaan zodat ik niet weg kon daar is ze ook voor uitgekomen ik had ondertussen zo een haat op haar gekregen zodat het samenleven niet meer kon ik ben dan reeds vertrokken ma toch contact gehouden voor het kind we zijn na de notaris gegaan en opgemaakt dat het kind mijne naam draagt en ik iedere maand allimentatie betaal + de waarborg voor haar een apartement zodat ze niet bij haar ma moest blijven wonen alles ging redelijk totdat het kind er was ik had ontertussen mijn huidige vriendin en daar was ze niet blij mee ik mag het kind niet zien en het draagt mijne naam niet ze had gezegd vader onbekend. int begin was ik er kapot van dat ik et heb laten bekoelen ma nu zou ik toch graag mijn dochter van 4 jaar nu willen mee opvoeden en zien Wat kan ik hier aan doen

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 26 feb 2008 10:43

“Art.327.Indien de erkenning niet is geschied in de akte van geboorte, kan zij geschieden bij authentieke akte, met uitsluiting van het testament.”(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

Uit ‘we zijn na de notaris gegaan en opgemaakt dat het kind mijne naam draagt en ik iedere maand allimentatie betaal’ leid ik af dat u het kind ERKEND hebt,zodat u wettelijk diens VADER bent.

“Art.335.§ 3. Indien de afstamming van vaderszijde komt vast te staan na de afstamming van moederszijde, blijft de NAAM van het kind onveranderd.Evenwel kunnen de ouders samen...in een door de ambtenaar van de burgerlijke stand opgemaakte akte verklaren dat het kind de naam van zijn vader zal dragen.”(B.W.).

Uit ‘het draagt mijne naam niet’ leid ik af dat de ambtenaar van de burgerlijke stand niet voornoemde akte heeft opgemaakt.

“Art.374.§ 1.Wanneer de ouders niet samenleven, blijven zij het ouderlijk gezag gezamenlijk uitoefenen...”(B.W.).

Als vader kan u dus aanspraak maken op dit GEZAMENLIJK uitoefenen van het ouderlijk gezag en dit zonodig in een afdwingbaar vonnis laten vastleggen.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.

Reclame

Terug naar “Archief”