Ikzelf ben verhuurder. De huurder had bij ondertekening nog 1 jaar te gaan onder schuldbemiddeling.
Het contract voorzag in een eenmalige jaarlijkse kost van 545€ en 2 maand waarborg.
Voor ondertekening van het contract heb ik kontakt opgenomen met de schuldbemiddelaar dewelke mij vertelde dat slechts 1 maand waarborg aan het OCMW gevraagd diende te worden door zijn client. De andere maand waarborg alsook de eenmalige kosten zouden door de schuldbemiddelaar op mijn rekening gestort worden. De huur zou eveneens stipt door de schuldbemiddelaar gestort worden.
Het OCMW keurde de aanvraag van 1 maand waarborg goed.
De schuldbemiddelaar betaalde de huur en de 1 maand waarborg maar bleef ik gebreke voor wat betreft de eenmalige jaarlijkse kost
Vervolgens dient zijn client een aanvraag bij het OCMW in te dienen voor de jaarlijkse eenmalige kost die buigend op de jarenlange ervaring van de schuldbemiddelaar met het OCMW wel goedgekeurd zou worden.
Het OCMW keurde deze aanvraag af , niettegenstaande door de schuldbemiddelaar een aflossingsplan was opgemaakt.
Indien, van in het begin, 2 maand waarborg gevraagd zou geweest zijn , zouden die 2 maand waarborg goedgekeurd geweest zijn. Maar nu slechts 1 maand gevraagd was , kon geen verdere hulp meer verleend worden daar de betaling van 1 maand waarborg de schuldbemiddelaar aangaf dat de client wel over voldoende financiële middelen beschikte.
Na 5 maand heb ik nog steeds geen enig teken van een bewijs van een brandverzekering noch van een laatst betaalde kwitantie nietegenstaande ik het recht heb om er naar te vragen volgens het contract
Na 5 maand zijn we eveneens zover dat de schuldbemiddelaar weigert om ook maar iets van de eenmalige kosten te betalen , zelfs niet via aflossing.
Als antwoord krijg ik ´leg klacht neer bij de beslagrechter , misschien geraak ik dan zo van mijn client/uw huurder af´
Ik heb dan mijn klacht geformuleerd naar de beslagrechter toe die mij adviseerde om mijn klacht schriftelijk te doen. Er zouden dan documenten naar mij toegestuurd worden.
Bij ontvangst van mijn brief zouden zii de schuldbemiddelaar contacteren.
Daar ik na 3 weken nog geen reactie terug had , nam ik opnieuw kontact op met de beslagrechter dewelke mij wist te vertellen dat zij de bewindvoerder reeds hadden gecontacteerd maar nog geen reactie terug hadden ontvangen.
Ik zou eerdaagds de nodige documenten ontvangen. Zij vertelde mij dat een schuldbemiddelaar maandelijks een reservefonds opbouwt voor nieuwe schulden. Nieuwe schulden moesten ter opneming in de schuldbemiddeling eerst voorgelegd worden aan de beslagrechter in samenspraak met de schuldbemiddelaar.
Om niet nog meer kosten te maken dan diegene die ik al gemaakt had , ging ik te rade bij een justitiehuis voor juridisch advies in hoe zo´n collectieve schuldregeling in te vullen.
Daar hoorden ze het in Keulen donderen toen ik afkwam met de documenten , laat staan begon over dat reservefonds.
Zij verwezen mij door naar een OCMW of advokaat.
Wegens ziekte en erge rugpijn , begint de tijd dan ook te dringen
pluimpje