Beste,
Graag zou ik de nodige informatie ontvangen omtrent volgende situatie.
Ik ben nu bijna 6 maanden zwanger, en zit reeds van augustus thuis. Dit doordat ik niet langer meer welkom was op het werk. Dit heeft mijn werkgever mij zo klaar en duidelijk gezegd! Hieromtrent ben ik reeds naar de vakbond gestapt, en zij hebben mij gezegd dat ze het niet kunnen maken om mij niet meer te laten werken, maar dat ik in deze situatie beter aan mijn gezondheid denk en vooral aan die van mijn baby. Nu zit ik dus reeds enkele maanden thuis omwille van mijn zwangerschap (geregeld via mijn gynaecoloog).
Omdat ik daardoor toch enkele weken verlof na mijn bevalling verlies, denk ik er aan om enkele weken ouderschapsverlof bij te nemen. Maar het probleem is volgende, ik zou heel graag mijn ontslag indienen, zodat ik na mijn bevalling niet meer terug naar mijn huidige werkgever zou moeten gaan. Het is dus zo, dat ik na mijn bevalling een 3-tal maanden wil thuisblijven om voor mijn baby te zorgen en daarna op zoek te gaan naar een nieuwe job. Maar hieromtrent wil ik mij wel duidelijk informeren, zodat ik weet wanneer ik best mijn ontslag schriftelijk indien.
Ik ben nog steeds in dienst met een bediendecontract en ben reeds in dienst van maart 2009.
Ik hoop dat u hiermee voldoende informatie hebt om mij te kunnen helpen.
Alvast bedankt!
Mvg Lisa