probleem met aannemer vochtbehandeling

saeys
Topic Starter

probleem met aannemer vochtbehandeling

#1 , 15 okt 2010 14:29

Hallo,
In juli hebben wij een offerte gekregen van een firma, deze hebben wij ondertekend en via fax doorgestuurd met de vraag om de werken op 20/8 uit te voeren en dit te bevestigen. We hebben van die firma niets meer gehoord. Toen de datum dichter kwam heb ik meerdere malen proberen bellen naar de gsm nummer vermeld op de offerte, telkenmale geen reactie, de telefoon werd niet opgenomen. Aangezien we ons een beetje ongerust begonnen te maken hebben wij de vertegenwoordiger van deze firma gecontacteerd, deze ging dan zelf eens horen hoe het zat. Na een paar dagen kregen we antwoord van deze vertegenwoordiger dat hij ook geen verbinding kreeg met zijn baas en dat hij al verscheidene klanten had welke hetzelfde probleem hadden dan wij. Hij stelde toen voor om de werken door een andere firma te laten uitvoeren aangezien de eerste volgens hem in de problemen zat (rechtszaken, scheiding enz). We hebben deze werken dan laten uitvoeren in de maand september door een andere firma. Nu vandaag, 15/10 krijg ik plots telefoon van de eerste firma om een datum af te spreken om de werken te laten uitvoeren, ik zei dat dit niet meer nodig was aangezien ze reeds uitgevoerd waren via de vertegenwoordiger en omdat ze zelf nooit bevestigd hadden. De persoon aan de telefoon zei me dat ze dan wel een factuur gingen sturen met de annulatiekosten, hij was nogal kwaad en zei dat hij met de vertegenwoordiger niets te maken had. Ik ben niet van plan om deze kosten te betalen, aangezien ze zelf nooit de moeite genomen hebben om ons te kontakteren, nu pas na meer dan 3 maand worden ze wakker. Ik heb naar de vertegenwoordiger gebeld en deze zei me dat ze niets konden doen aangezien ze zelf nooit gereageerd hebben op onze fax. Hij zei ook van een mail te sturen naar deze firma met de melding dat de werken niet doorgaan.
Kan er iemand wat raad geven hierover aub ?
Kwestie van niet in de problemen te raken. Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 15 okt 2010 14:42

U hebt een bestelling geplaatst bij de eerste firma. Door de werken te laten uitvoeren door een andere firma hebt u contractbreuk gepleegd.
Ze kunnen van u dus een verbrekingsvergoeding eisen.

saeys
Topic Starter

#3 , 15 okt 2010 14:44

Maar we hebben nooit geen reactie gekregen op onze fax, meerdere keren gebeld, nooit werd er opgenomen. En dan via hun vertegenwoordiger die vertelde ons dat ze die werken niet gingen uitvoeren omdat ze in de problemen zaten. Logisch is dit toch niet zenne, dat ze 3 maand wachten om te reageren

Reclame

Lightning

#4 , 15 okt 2010 14:48

U had van de firma (eventueel via hun vertegenwoordiger) minstens een schriftelijke bevestiging (een akkoord van hen dus) moeten krijgen dat ze op uw vraag afzagen van verdere samenwerking omdat niet binnen een redelijke termijn een datum voor uitvoering kon bepaald worden.
Nu staat u nergens.

saeys
Topic Starter

#5 , 15 okt 2010 14:54

Ik heb een mail gekregen van de vertegenwoordiger waarin letterlijk staat : DAAR IK ME IN EERSTE INSTANTIE AANBOOD VOOR DE FIRMA ....DOCH DEZE LAATSTE ZICH OP GEEN ENKEL OGENBLIK IN VERBINDING STELDE MET DHR ...IS HIER GEEN SPRAKE VAN EEN OVEREENKOMST EN ZAL BIJ BETWISTING ALLE VERANTWOORDELIJKHEID DOOR KONTRAKT OPSTELLER GENOMEN WORDEN.

Dit is door de vertegenwoordiger doorgestuurd

lucgescheiden

#6 , 15 okt 2010 15:09

Netjes geregeld door die vertegenwoordiger! Hou die mail goed bij zou ik zeggen.
Handige documenten voor Personenrecht

saeys
Topic Starter

#7 , 15 okt 2010 15:16

Die hou ik zeker bij, ik ga dus wel een mail sturen naar deze firma en daarin melding maken van de mail van hun vertegenwoordiger.
Volgens mij zijn we hierdoor toch volledig ingedekt.

Lightning

#8 , 15 okt 2010 15:16

Als ik in de beginpost wat tussen de lijnen lees heb ik toch grote vraagtekens bij de positie van die zogenaamde "vertegenwoordiger" en vooral over zijn beslissingsrecht in deze zaak.
Ook zijn eerste zin uit zijn mail vind ik heel verdacht.

Lightning

#9 , 15 okt 2010 15:17

Als u vanaf nu communiceert met die aannemer doet u dat best via aangetekend schrijven of fax.

saeys
Topic Starter

#10 , 15 okt 2010 15:22

Hij heeft wel die offerte ondertekend in hun hoedanigheid.
Ik heb een mail gestuurd naar die firma met daarin melding van de mail van HUN vertegenwoordiger.

lucgescheiden

#11 , 15 okt 2010 16:04

Dat het HUN vertegenwoordiger zou betreffen, zal wellicht worden aangevochten.
Maar met de mail van deze man, neemt hij alle verantwoordelijkheid op zich en wordt dit een zaak tussen de hem en de aannemer, mijn inziens.
Dat de aannemer wel een GSM-nummer opgeeft, doch op dit nummer geen gehoor geeft, dat kan de klant toch niet worden kwalijk genomen?
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Andere”