Mijn huurcontract (3_6_9) werd op 31 oktober 2009 vroegtijdig beeïndigd door de verhuurder.
Reden: bewoning van het pand door de moeder. In werkelijkheid woont ze nog steeds op haar "oud" adres
Informele reden: huisbaas en ik hebben problemen gehad omdat de wooninspectie de woning onbewoonbaar heeft verklaard omdat hij deze na verschillende verwittigen en aangetekend schrijven, niet wilde in orde maken op CO2 norm. Gasboiler en elektrocutiegevaar. Hij heeft de woning toen laten in orde brengen omdat hij anders om een zwarte lijst kwam. De dag dat alles hersteld was zat de aangetekende brief met opzeg in de bus.
Omdat de verhuurder mijn huurwaarborg niet wilde teruggeven, heb ik de laatste maand huur niet betaald. Hier zijn geen aangetekende brieven van. De huurwaarborg stond ook niet op een geblokkeerde rekening, maar op zijn naam. Bijgevolg is de verhuurder naar de rechtbank gestapt om zijn maand huur op te eisen. Hij heeft deze natuurlijk gehad en ik heb mijn waarborg terug.
In het vonnis staat niet vermeld dat ik door deze daad de huurovereenkomst heb verbroken.
Vraag: Kan ik nu alsnog naar de Vrederechter stappen om een niet-regelmentaire opzeg van de huurovereenkomst op te eisen. Of maw kan de vrederechter oordelen, hoewel niet vermeld in het vonnis, dat ik de huurovereenkomst zelf heb onderbroken door de laatste maand huur niet op tijd betaald te hebben.
Info: begin huurovereenkomst: 15 juli 2006 onbepaalde duur: niet geregistreerd
opzeg: per 1 april 2009 per aangetekende brief met motivatie en termijn van 6 maanden
Alvast bedankt voor diegene die wil antwoorden
groeten
Anna Maria