Als reactie op " In Vlaanderen dienen gasinstallaties om de 2 jaar nagekeken te worden.
Deze kosten kan u als huurder onder de post 1269 in uw belastingsaangifte inbrengen. (40% wordt hierdoor terugbetaald) "
Als ik als huurder van een appartement me beter zou voelen bij een jaarlijkse controle ipv 2jaarlijks. Kan ik dit dan ieder jaar inbrengen in mijn belastingsbrief ?
& wat als er tijdens die controle mankementen worden gevonden? dan dien ik aan die erkende vakman 2 facturen te vragen ? onderhoud voor mezelf , en herstel voor de huisbaas als ik het goed begrijp ?
ik woon nog maar net alleen dus dit is allemaal nogal nieuw voor me
tnx
Na 2 nutteloze reacties op oude posts, toch ook maar antwoorden op de nieuwe vragen.
Ja, U kan het onderhoud elk jaar inbrengen.
Om het onderhoud in te kunnen brengen heeft U een factuur van Uw
geregistreerde vakman nodig met daarop zijn en Uw gegevens, merk, type en serienummer van het toestel en de datum van onderhoud. Herstellen van het toestel en wisselstukken komen niet in aanmerking, maar dit is voor rekening van Uw verhuurder. Het hangt van Uw regeling af met Uw huisbaas hoe dit verder verrekend wordt, maar naar alle waarschijnlijkheid zal hij hiervoor ook wel een factuur vragen.