Ik heb einde juni mijn huurappartement verlaten en er is geen akkoord over de huurschade gemaakt. Op de dag zelf met de expert heb ik niets getekend en niets gekregen. De expert heeft de schade zowat verdubbeld toen bleek dat ik niet akkoord ging (dan gaan we nog eens rond hé, en nu tekenen we echt alles op) Een immo agent was aanwezig als mijn getuige. Dan is er tijdens de zomer correspondentie geweest ivm dit, ik heb de huurwaarborg teruggevraagd. De expert heeft me zijn verslag gestuurd. Ik heb geantwoord dat behalve waar ik al initieel mee akkoord was al de andere "schade" vermeld stond in mijn bijlage van de ingaande plaatsbeschrijving (waar ik getekend heb, op die van de expert heb ik verwezen naar die bijlage en de datum van de mail dat ik die bijlage ook gemaild had) en een waterschade onder de geïncastreerde douche dat ze op mij proberen te schuiven. Voilà, ik ben naar de huurdersbond geweest die me aangeraden hadden een advokaat te nemen om een verzoekschrift bij de rechter in te dienen, maar ze konden me geen naam van een advokaat geven... Ik ben op reis vertrokken. Dan heb ik het druk gehad met de kinderen, terug op reis vertrokken en begonnen te studeren. Dus alles wat vergeten. Nu heb ik een oproep voor de vrederechter gekregen ivm deze zaak nu vrijdag 5 november. De huurdersbond raadt me aan een advokaat te nemen want het blijt dat de vrederechter anders niet naar je luistert... Ik heb geen recht op juridische bijstand (daarvoor ben ik ook nog naar Leuven geweest in augustus), ondanks het feit dat ik alleenstaande werkloze moeder ben. Ik heb dan bij een lokale advokaat gehoord die niet duur zou zijn, 125€ per uur!!!! Dat kan ik echt niet betalen. Is het echt zo dat ik geen kans heb zonder advokaat? Zou het helpen dat ik een getuigenis van de immoagent krijg ivm hun slechte intenties. Hoe kan je nu een uitgaand rapport veranderen omdat de huurster niet akkoord gaat met hun initiële eisen? Dit is geen eerlijk werk. Ik ben uiteraard ook ban met een dure advokaten rekening van de tegenpartij opgezadeld te worden. Wat betreft de schade ONDER de geïncastreerde douche, zij beweren dat ik de douche afloop zou losgemaakt hebben waardoor er een lek is ontstaan. Bon, ik heb nog nooit in mijn leven een douche afloop losgeschroeft. Trouwens, er zou al een lek onder die douche in het verleden zijn geweest bij een vorige huurder getuigenis vragen??? Wat moet er dan juist in)
Hartelijk dank voor uw antwoord... Het komt weer slecht aan, ik moet weeral een belangrijke studiedag (ochtend) missen.