Ik vraag mij steeds weer af waarom iemand die bewust (!) niet betaald achteraf komt zeuren en al het mogelijke doet om een retributie van 12,5 of 25 euro te betwisten.
Ik kan mij best voorstellen dat de hele administratie errond (foto opzoeken, parkeerticket controleren, andere gegevens controleren, versturen per e-mail, ...) uiteindelijk een stuk duurder zijn dan de nettowinst op een retributie. Laten we tenslotte eerlijk zijn he... 'iedereen' weet ondertussen heel goed dat privébedrijven de toelating hebben van de gemeenten om het parkeren op openbaar domein te controleren en een belasting uit te schrijven. Mochten we met z'n allen betalen of het gratis kwartiertje benutten, dan hebben deze privébedrijven geen reden van bestaan meer. En misschien nog een asociale tip: parkeer buiten de parkeervakken, op plaatsen waar het niet mag, en de kans is groot dat je geen ticket onder de ruitenwisser vindt. Want dat soort overtredingen mag alleen door agenten worden bestraft.
TS geeft niet aan dat hij al dan niet betaald heeft. Het is volgens mij zijn recht om de bewijslast op te vragen. Vorig jaar retributie gekregen én direct een aanmaning voor een parkeerboete aan de kust. Eerste instantie, ok kan kloppen.
Tweede instantie, tiens die wagengegevens kloppen niet, derde instantie, de datum kan nooit kloppen.
Dus wat verwacht je dan precies dat iedereen blind zomaar retributies gaat betalen omdat zij het zeggen? Ik heb hen gebeld en na wat gemompel kreeg ik als antwoord: ah dan zal de parkeerwachter zich vergist hebben van nummerplaat ...
En op een sorry of excuses hoef je al helemaal niet te rekenen, maar wel direct in die briefwisseling dreigen met gerechterlijke stappen etc.
Trouwens die retributies komen soms maanden na datum bij de bestemmeling aan, ik vraag me af of je nog weet waar jouw auto lange tijd geleden overal gestaan heeft en of je toen al dan niet retributie betaald hebt of je schijf geplaatst hebt.
Die parkeerbedrijven moeten hun bewijslast maar ter beschikking stellen ZONDER dat je daar eerst voor naar de rechtbank moet stappen want die stap schrikt de mensen weer af en zo denken ze weer makkelijk aan hun centjes te geraken.
En wat die bestaansreden van die firma's betreft, das een andere zaak. Als de overheid al eens zou beginnen met voldoende parkeergelegenheid te voorzien, dan zouden ze achteraf niet zoveel controleurs moeten de straat opsturen om boetes op te leggen of wacht, misschien hoort dat wel bij het 'parkeerbeleid' kuch
Ze leggen dorpspleinen opnieuw aan, planten op de meest onmogelijke plekken verkeersdrempels en dergelijke in ten koste van parkeergelegenheid en niet met verkeersveiligheid als oogpunt.