#25 , 08 nov 2010 20:56
hey iedereen,
ik ben 29 jaar jongeman en ik heb autisme, vroeger was ik vaak depressief,had slecht karakter hield nooit vol op arbeidsvloer en kwam telkens in depressie. ik heb me aangemeld in dagpsyhiaterie die instaat voor mensen terug te revalideren voor steviger identiteit in de maatschappij te krijgen en om te kunnen gaan werken.
ik ben veel verbeterd,heb meer doorzettingsvermogen enz...
maar onlangs ben ik opgeroepen door door gtb (dienst van vdab), ze bekeken gans me cv,belden naar werkgevers en lieten me testen door een psycholoog. de resultaten was dat ik vroeger nooit volhield, slecht karakter enz had. en daarom stelt men voor om mij arbeidszorg te doen met duur van 1 jaar (onbetaald natuurlijk, enkel verdien men een magere 1 euro per uur,waar ik eigenlijk 7 euro aan uitgeef aan trein en eten om er te geraken)
met doel om vol te houden en dan door te stromen.
persoonlijk ga ik er niet echt mee akkoord en vind 1 jaar veel te overdreven, echter ben ik wel nog in begeleiding van dat psychiatrisch centrum en trekt werkloosheid.
nu stel ik de vraag:
momenteel blijf ik gaan naar dat centrum en doe ik arbeidszorg om in orde te blijven. maar ik ga binnen 3 maanden gewoon op mezelf alleen soliciteren in de beschermde werkplaats en teken daar een contract om betaald te gaan werken. ik ga dan werken en ik stop gewoon met die begeleiding en arbeidszorgprojekt.
bestaat er een risico dat ik me werkloosheid verlies,wegens zogegezegd onwilligheid in samenwerking? alhoewel ik betaald ga werken,wat ook de wens is van de rva om zoveel mogelijk werklozen te laten gaan werken.
wat kunnen de gevolgen zijn?