Hallo Allemaal,
Wij huren een( gezin met kinderen,) een alleenstaande woning, sinds ongeveer een 8 tal maand, nu hadden wij tijdens de zomermaanden geen enkel probleem. Tijdens de wintermaanden zijn er enkele problemen in de woning boven gekomen. Wat ik er wel wil bijvermelden is dat wij tijdens ons bezoek aan deze woning hier geen enkel probleem van gezien hebben.
Twee weken geleden kregen wij een brief van eandis voor een controle van de electriciteitsmeter te komen uitvoeren, want er zou een te hoog verbruik zijn de laatste maanden " de maanden dus waar het winterweer begonnen is". Vorige week is de persoon van eandis controle komen uitvoeren, wat blijkt op 4 maand tijd hebben wij een verbruik van 45.000 kw dit komt al ongeveer neer op een verbruik van bijna 9000 euro. wat dus niet kan wij hebben niet meer apparaten aangesloten, zelfs minder dan in onze vorige woning. Nu zaterdag komt er een elctricien alles nakijken de man van eandis denkt aan een groot verlies ergens, na zelf al wat controle uit te voeren, blijkt het meeste verbruik in de keuken te zitten, of zelfs al alleen nog maar de tv aanstaat draait de meter al heel snel door. Wat ons hier wel is opgevallen is dat er enkele dingen die er dus waren rechtstreeks op de electriciteitskast zijn aangesloten, hiermede wil ik bedoelen, de kast waar al de schakelaars inzitten??? Kan dit wel??? ons tweede probleem en wij denken dat het verlies hiermede met te maken heeft, is dus dat er sinds het slecht weer in de woonkamer, de eetplaats en enkele slaapkamers de muren betrokken zijn met vocht en schimmel en dan spreek ik al wel over serieuze grote plekken, die er niet waren, alsook regent het in de eetplaats binnen via de kast van de rolluik, alsook in de living waar de regen dan langs de muur naar beneden druipt hierboven bevind zich dan ook een grote schimmelvlek. Nu waren we gaan winkelen en we kwamen terug en in de keuken lag het kookvuur vol met water, wat blijkt nu dat de regen zo uit de dampkap uitstroomde, de buis hiervan mijn man is dit van het weekend gaan nakijken komt uit op de zolder op de vloer is daar weer een grote vocht en schimmelvlek te zien, wat het ergste van al is de electriciteit loopt daar net naast en de kast vn de electriciteit hangt net naast onze dampkap!!! Wij beginnen dit een zeer gevaarlijke boel te vinden! Nu was onze vraag welke stappen kunnen wij hier voor ondernemen? met al deze problemen, wij hebben nog een kleine baby die ondertussen al 4 weken aan het aerosollen is en nog steeds niet van der hoest af is ze heeft al ondertussen reeds enkele malen in het ziekenhuis gelegen. Op deze manier kunnen wij dit niet blijven volhouden, volgens ons is dit een bom huis wat als er water terecht komt in de electriciteitskast? is het verlies te wijten aan het vocht? en wat te doen met de electriciteitsrekening, wij zijn maar gewonen mensen die dit niet kunnen betalen. Nu ga ik er wel eerlijk in zijn ikzelf niet mijn partner zit door mede mijn exman in schulbemmideling deze loopt perfect, en is binnen 1.5 j afgelopen, de electriciteitsrekening staat op mijn naam, wij willen hier ook geen problemen mee daar mijn bemiddeling altijd perfect heeft gelopen. wij zijn een gelukkig gezin, mijn man werkt heel hard, maar deze situatie is niet meer vol te houden, wij hebben de huisbaas al etelijke malen verwittigd voor deze problemen, maar wil hier niets aan doen. er is zelfs geen epc certificaat aanwezig voor deze woning, en wat we nog hebben en volgens ons ook niet klopt, is dat wij stoken met stookolie die erdoor vliegt op 4 weken zijn wij meer als 500 liter kwijt s'nachts staat de chauffage al af en er word alleen verwarmd in de kamers die dat nodig zijn, wij begrijpen dit allemaal niet goed meer. Graag hadden wij raad gehad, welke stappen?? moeten wij een advocaat onder de arm nemen..wat met de gezondheid ivm met de schimmel en vocht.
Alvast vriendelijk bedankt