vraagje ivm banken

bobke
Topic Starter

vraagje ivm banken

#1 , 02 feb 2011 18:41

Kan een bank geld blokkeren dat van een andere rekening komt?
Bijv.
Belastingen betaalt een bedrag op rekening A (rekening die bestaat) en Bank X blokkeert dit. (Er komt niets op de rekening A van persoon F).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 02 feb 2011 19:06

Als er geen geld staat op de opdrachtgevende rekening zou dat kunnen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

bobke
Topic Starter

#3 , 02 feb 2011 19:12

maar de belastingen zonder geld?
dus op de ontvangende rekening kan dat in principe niet?

Reclame

roharro

#4 , 02 feb 2011 19:14

Welke bank zou dit blokkeren? Uw bank? Of die van de opdrachtgever?

wanton

#5 , 02 feb 2011 19:32

Bijv.
Belastingen betaalt een bedrag op rekening A (rekening die bestaat) en Bank X blokkeert dit. (Er komt niets op de rekening A van persoon F).
Deze bewering is te vaag en nietszeggend.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

bobke
Topic Starter

#6 , 02 feb 2011 19:37

Bijv.
Deze bewering is te vaag en nietszeggend.
hoe bedoelt u?

Belastingen schrijven bedrag over op rekening A
Op rekening A is na een week nog niets verschenen
Kan de bank van rekening A dat geld dat erop moet komen blokkeren?

bartvdv

#7 , 02 feb 2011 19:46

Bobke verwacht een terugbetaling van de belastingdienst (zie zijn vorige post). Blijkbaar heeft men hem verteld dat dat geld einde vorige maand zou worden overgeschreven. Mijn idee is dat dat geld nog niet werd overgeschreven door de belastingen.

bobke
Topic Starter

#8 , 02 feb 2011 19:58

Bobke verwacht een terugbetaling van de belastingdienst (zie zijn vorige post). Blijkbaar heeft men hem verteld dat dat geld einde vorige maand zou worden overgeschreven. Mijn idee is dat dat geld nog niet werd overgeschreven door de belastingen.
waarom liegen zij er dan om dat het wel gestort is?
Ik heb 2x per mail bevestiging gehad en 3 keer per telefoon.

bestaat er een reden waarom dat mijn bank mijn geld niet op mijn rekening laat komen?

roharro

#9 , 02 feb 2011 20:04

Toch het juiste bankrekening nummer opgegeven?
Is het niet op andere rekening gestort dan degene waarop jij het verwacht?

Creatief

#10 , 02 feb 2011 20:08

Ik vermoed dat je de belastingsaangifte slecht hebt nagelezen. Het geld wordt normaal gezien overgeschreven op de rekening, die de vorige jaren werden gebruikt. Indien je de terugbetaling op een andere rekening wenste, had je dit uitdrukkelijk moeten vermelden.
Kijk toch maar eens al je zichtrekeningen na. Misschien heb je je vergist.

bobke
Topic Starter

#11 , 02 feb 2011 20:13

het rekeningnr dat de belastingen hebben gebruikt volgens hun computer is dezelfde als degene die ik heb doorgegeven via tax-on-web. Of zouden de pipo's daar mijn oude nummer van de vorige jaren hebben gebruikt?

bartvdv

#12 , 02 feb 2011 20:38

waarom liegen zij er dan om dat het wel gestort is?
Ik heb 2x per mail bevestiging gehad en 3 keer per telefoon.

bestaat er een reden waarom dat mijn bank mijn geld niet op mijn rekening laat komen?
Liegen is een groot woord he. Het is niet de controleur die het bedrag overschrijft. Dat gebeurt dan weer door anderen. Wie weet welke redenen zijn er. Als je er recht op hebt, dan krijg je het wel.

bobke
Topic Starter

#13 , 02 feb 2011 20:43

ik weet het, ben misschiens ongeduldig maar ik kan het geld gebruiken op t moment.
Sta op punt te verhuizen etc....

wanton

#14 , 02 feb 2011 20:58

De bank beschuldigen is zeker niet nodig! Wanneer een bedrag niet op de rekening wordt gecrediteerd , moet men de oorzaak in eerste instantie bij de opdrachtgever zoeken.
Kijk eens op uw aanslagbiljet naar de datum 'kohierartikel uitvoerbaar'. U ontvangt dat geld op het einde van de tweede maand na die datum. Dus om eind januari te ontvangen is de datum ergens november 2010.
Bovendien : als u tegen de controleur van belastingen zegt dat u eind januari moet ontvangen , zullen zij zeggen dat het is uitgevoerd. De massa dan , individueel kunnen die niets zeggen. Is uw situatie gewijzigd de voorbije maanden , vb. gescheiden ofzo?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

bobke
Topic Starter

#15 , 02 feb 2011 21:06

De bank beschuldigen is zeker niet nodig! Wanneer een bedrag niet op de rekening wordt gecrediteerd , moet men de oorzaak in eerste instantie bij de opdrachtgever zoeken.
Kijk eens op uw aanslagbiljet naar de datum 'kohierartikel uitvoerbaar'. U ontvangt dat geld op het einde van de tweede maand na die datum. Dus om eind januari te ontvangen is de datum ergens november 2010.
Bovendien : als u tegen de controleur van belastingen zegt dat u eind januari moet ontvangen , zullen zij zeggen dat het is uitgevoerd. De massa dan , individueel kunnen die niets zeggen. Is uw situatie gewijzigd de voorbije maanden , vb. gescheiden ofzo?
neen niets veranderd het enige verschil met de aangifte van nu en vorig jaar is een ander rekeningnr.
Papier heb ik eind november gehad, kan het dan zijn dat ze mijn oude rekening hebben genomen?

Terug naar “Archief”