#1 , 19 feb 2011 13:29
Overlaatst in ons jeugdhuis (waar ik in het bestuur zit) heb ik een slag gekregen van een lastige klant. Deze klant mocht niet meer binnen in het jeugdhuis wegens een drempelverbod. Het was niet officieel, maar volgens mij mogen wij toch zelf ook klanten weigeren. De rede voor dit drempelverbod was het instampen van een ruit. Deze persoon had eerder al eens een drempelverbod voor 3 maanden gekregen en kreeg er deze keer een voor 6 maanden. De klant mocht dus niet meer binnen, maar deed het toch. Ik ben samen met een ander bestuurslid dan aan deze persoon gaan vragen of hij zich naar buiten wilde begeven. Hij weigerde en was direct opgewonden en begon direct te roepen. Na een gesprek van een half uur of een uur is hij dan toch naar buiten gegaan. Toen ik een beetje later buiten een sigaret ging roken, riep hij naar mij: "vuil janet", waarop ik reageerde: "Ja, dat is dan maar zo.". Toen is hij naar mij gekomen en heeft hij mij een slag op mijn kaak verkocht. Ik heb onmiddellijk de politie gebeld, maar die hadden natuurlijk weer geen tijd... Bij dit voorval buiten waren 3 getuigen, waarvan er 1 waarschijnlijk gaat liegen omdat het een goede vriend van die persoon is.
Nu is mijn vraag: wat kan ik hiertegen doen? Ik zou graag klacht gaan indienen bij de politie, maar mijn ouders zeggen dat dit niets zal uithalen, en dat hij nu gewoon een officieel drempelverbod krijgt. Ik zou hier echter graag mee verder gaan en hem zo zwaar mogelijk straffen aangezien het niet de eerste keer is dat hij iemand geslagen heeft. En ik vind niet dat je iemand kan slagen om dan zonder straf weg te komen. Mijn ouders echter, die steunen mij hier niet in en aangezien ik nog minderjarig ben weet ik niet wat ik zonder toestemming van mijn ouders kan doen.
Verzwarende omstandigheid (ten minste, dat denk ik toch): De persoon die me sloeg was dronken.
Graag enkele tips hoe ik dit kan aanpakken en wat ik effectief kan bereiken door hiermee verder te gaan.
Of is het effectief zo? Kan je iemand op zijn gezicht slagen zonder dat je een echte straf krijgt?
Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door
Michiel De Wolf op 19 feb 2011 17:28, 2 keer totaal gewijzigd.