vertel er dan eens bij hoe het dan zit met het vakantiegeld en eindejaarspremie op dit bruto(belastbaar)loon= 1481.25 euro
Dit bedrag wordt bij uw loon gevoegd (vaak maandelijks als 1/12 van het jaarbedrag) waarop bedrijfsvoorheffing wordt berekend. Dat betekent op maandbasis dus doorgaans 50 à 75 euro extra bedrijfsvoorheffing (om een orde van grootte te geven).
Vakantiegeld en eindejaarspremie hebben hier helemaal niets mee te maken. Waarom u dat hier ter sprake brengt is mij een raadsel.vertel er dan eens bij hoe het dan zit met het vakantiegeld en eindejaarspremie op dit bruto(belastbaar)loon= 1481.25 euro
Dit bedrag wordt bij uw loon gevoegd (vaak maandelijks als 1/12 van het jaarbedrag) waarop bedrijfsvoorheffing wordt berekend. Dat betekent op maandbasis dus doorgaans 50 à 75 euro extra bedrijfsvoorheffing (om een orde van grootte te geven).
dus gaat het om een brutoloon waarop je belastingen en rsz moet betalen en niet in aanmerking komt voor vakantiegeld en klaarblijkelijk ook niet waar de eindejaarspremie op het brutoloon wordt berekent .Vakantiegeld en eindejaarspremie hebben hier helemaal niets mee te maken. Waarom u dat hier ter sprake brengt is mij een raadsel.vertel er dan eens bij hoe het dan zit met het vakantiegeld en eindejaarspremie op dit bruto(belastbaar)loon= 1481.25 euro
Het "voordeel alle aard" maakt, indien maandelijks verrekend, deel uit van het totaal belastbaar loon (vereenvoudigd: Brutoloon - RSZ + voordeel firmawagen) waarvan bedrijfsvoorheffing wordt ingehouden.
een polletieker doet dit ook een grapje vertellen om er goedkoop vanaf te komenHieraan zie je dat er niet veel havenarbeiders met een firmawagen rijden
wordt stilaan duidelijk , dus als ik het goed begrijp gaat het om een voordeel dat ze van uw loon aftrekken ,wat zou er procentueel berekend worden? het voordeel van gebruk van die auto?
Xena, het voordeel van die auto is gewoon een bedrag dat van het brutoloon afgetrokken wordt (weliswaar op een speciale manier), dat heeft dus niks te maken met vzkznyirhrlf
- rsz ?Het "voordeel alle aard" maakt, indien maandelijks verrekend, deel uit van het totaal belastbaar loon (vereenvoudigd: Brutoloon [u]- RSZ [/u]+ voordeel firmawagen) waarvan bedrijfsvoorheffing wordt ingehouden.
lees dan het cass arrest 26/9/2005 s040163n eens over het berekenen van dubbel vakantiegeld en extra legale voorwaarden .Dat zijn extra legale voorwaarden[
maar bewijs toch maar eens waarom er geen vakantiegeld op betaald moet worden en geen eindejaarspremie indien dit procentueel wordt berekend
aantonen ??? weten , als ik brutoloon hoor waar rsz word afgehouden denk ik aan vakantiegeld en mogelijk eindejaarspremie , best intressant is dan toch te weten dat er op een aantal voordelen wel dubbel vakantiegeld moet worden betaald en een manier waarop de werkgever er onderuit kanWat probeer je hier nu eigenlijk aan te tonen?
Op de firmawagen als "voordeel alle aard" wordt voor de werknemer geen RSZ aangerekend.aantonen ??? weten , als ik brutoloon hoor waar rsz word afgehouden denk ik aan vakantiegeld en mogelijk eindejaarspremie , best intressant is dan toch te weten dat er op een aantal voordelen wel dubbel vakantiegeld moet worden betaald en een manier waarop de werkgever er onderuit kanWat probeer je hier nu eigenlijk aan te tonen?
Die laatste paragraaf heb ik mee overgenomen omdat ik mee dat het eerder door u aangehaalde arrest hierover ging.Het vakantiegeld wordt enkel berekend op grond van het loon ingevolge prestaties in België.
Aangezien enkel het loon dat in aanmerking wordt genomen voor de berekening van de gewone sociale zekerheidsbijdragen dient als basis voor de berekening van het vakantiegeld, zijn ondermeer uitgesloten: maaltijdcheques, werkgeversbijdrage in de groepsverzekering, werkgeversbijdragen in de hospitalisatieverzekering, het voordeel van het gebruik van de bedrijfswagen voor privédoeleinden, het voordeel van het gebruik van een laptop en/of GSM voor privédoeleinden. Op die voordelen zal de bediende dus geen vakantiegeld bekomen.
Voor de berekening van het vakantiegeld einde dienstbetrekking moet wel rekening gehouden worden met de eindejaarspremie en alle andere voordelen verworven krachtens de arbeidsovereenkomst.