Identiteitsfraude

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: Identiteitsfraude

#16 , 07 mar 2011 09:11

Om wat te doen? Om de media in te lichten dat gevangenisplaatsen verspilt worden door mensen die een misplaatste grap (één mailtje) uitgehaald hebben er achter te draaien en dat er langs de andere kant kleine kruimeldieven en tasjesdieven vrij rondlopen omdat de gevangenissen volzet zijn. Geloof me, kranten lusten daar pap van. Zelfs een item in het journaal zit er wel in.

Rechters weten dit ook. Ze zouden al héél wereldvreemd moeten zijn om voor dit een effectieve gevangenisstraf uit te spreken.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#17 , 08 mar 2011 09:15

Ik zou, als journalist in bijberoep, toch niet weten wat er daar van nieuws aan is. 't is niet omdat iemand veroordeeld wordt tot (om het nu even extreem te zeggen) 2 jaar gevangenisstraf, dat je die effectief moet presteren. het lijkt me dat pas dan de pers erop zou springen.

Gebruiker21

#18 , 08 mar 2011 10:10

JPV, er zijn veel journalisten die veel kleinere bagatellen dan dat nieuws genoeg vinden om te publiceren, dat zie je elke dag opnieuw in de kranten...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

JPV

#19 , 08 mar 2011 13:35

k zeg ook niet dat niemand dit zal publiceren, maar zoals jij al van het journaal spreekt, is toch wel STERK overdreven.

eylis

#20 , 08 mar 2011 14:45

ik mag formeel bevestigen dat dit wel een manbijthond zou kunnen halen. Of een item op een regionale TVzender.
Maar niet het journaal.
een journaalitem moet een maatschappelijk verantwoorde relevantie hebben voor een breed publiek voor Vlaanderen of Belgie.

Gebruiker21

#21 , 08 mar 2011 16:32

Mmm, misschien krijg ik hier andere versies van De Standaard of De Morgen binnen, maar er staan toch iedere keer weer berichten in waarvan ik denk "waarom moet ik dit weten?" of "wie is hier nu in godsnaam in geïnteresseerd?". Dit zijn meestal zelfs artikeltjes die man bijt hond zelfs niet zouden halen.

In ieder geval: moraal van het verhaal: iedereen die de topic starter probeert angst aan te jagen door te spreken over gevangenisstraffen in dit specifieke geval, gaat wel héél kort door de bocht. That's all I'm saying.

eylis

#22 , 08 mar 2011 21:43

we hadden het over het journaal van de openbare omroep, die moet zich houden aan de wetmatigheden van een beheersovereenkomst.
Kranten niet, dat zijn commerciele media...

Gebruiker21

#23 , 09 mar 2011 09:09

we hadden het over het journaal van de openbare omroep
JPV had het over "publiceren". Het journaal wordt niet echt "gepubliceerd". Jij verengt "de pers" tot "het journaal van de openbare omroep". Ik had het weldegelijk over "de pers" in het algemeen.

eylis

#24 , 09 mar 2011 11:22

dixt jezelf:
Om de media in te lichten............kranten lusten daar pap van. Zelfs een item in het journaal zit er wel in.

ik gaf expliciet toelichting over wat het journaal waarom wél of niet brengt.
Bij de schrijvende pers ken ik de maatstaven niet. Maar daarom vereng ik de media niet tot televisie;
Ik geef gewoon alleen toelichting over het deeltje TV 8_)

JPV

#25 , 09 mar 2011 11:34

we hadden het over het journaal van de openbare omroep
JPV had het over "publiceren". Het journaal wordt niet echt "gepubliceerd". Jij verengt "de pers" tot "het journaal van de openbare omroep". Ik had het weldegelijk over "de pers" in het algemeen.
waar had ik het over publiceren?

Gebruiker21

#26 , 09 mar 2011 13:06

JPV, als ik me niet vergis zei je ooit: "k zeg ook niet dat niemand dit zal publiceren, maar zoals jij al van het journaal spreekt, is toch wel STERK overdreven."

Zeg mannen (en/of vrouwen), zijn jullie niet een héél klein beetje aan het muggenziften? Het gaat er hier nog altijd over dat iemand veroordelen tot gevangenisstraf voor een grap (al dan niet een slechte) als deze, te zot is om los te lopen. Wat de definitie van "media" of "journaal" is, speelt bijzonder weinig rol, hoor. Het journaal is voor mij nog altijd "het nieuws" (zowal op de radio, als op tv, als op regionale zenders). Het is niet omdat de VRT het woord "journaal" ingepalmd heeft en VTM het woord "nieuws" (of is het omgekeerd?) dat die woorden op zich geen "normale" betekenis meer hebben, hé. Als je naar "journaal" zoekt in de Van Daele, zal er niet staan: "nieuwsuitzending van de openbare omroep" (hoop ik).

JPV

#27 , 09 mar 2011 21:59

dat was toen jij het over publiceren had, reageerde ik met "ik zeg ook niet dat niemand dit zal publiceren". Kan je me moeilijk verwijten van wél iets over publiceren gezegd te hebben.

Voor de rest had ik het over nieuwswaarde en die is er niet. Dat het ergens geschreven/vertoond zou worden, ok, maar ik had het puur over nieuwswaarde. De dingen waar de pers dus op springt. Natuurlijk staan er veel niet-nieuws dingen in kranten, men moet ergens de krant mee vullen.

Vandebos

#28 , 09 mar 2011 23:45

Tijd om een slotje op deze draad te plaatsen. Het thema is uitgeput en de nagels op laag water worden zeldzaam...

Terug naar “Archief”