Wanneer je datgene, waarvan je redelijkerwijs kunt vermoeden dat het niet aan jou toebehoort, verduistert.
Wat is "verduisteren"? Als iemand geld in mijn brievenbus steekt zonder reden, dan kan ik ook vermoeden dat het niet echt voor mij is, maar heb ik het daarom verduisterd?
Om even op de reactie van ganapathi tantra te antwoorden: als ik per abuis geld stort op een verkeerde rekening, dan zou ik er helemaal geen probleem mee hebben dat de "onrechtmatige ontvanger" van het geld er eens goed mee op de lappen gaat, zolang hij me het geld maar meteen terugsturt als ik merk dat ik een fout gemaakt heb en het geld terugvraag.
Als ik me dus in de plaats van de TS zou zetten zou ik het geld gewoon laten staan, wetende dat het moet teruggestort worden als de eigenaar er om vraagt. Maar het "spontaan" terugstorten zou ik ook niet doen, hoor. We moeten hier niet heiliger doen dan de paus.
Ik vraag me af hoeveel verschillende maten en gewichten een mens kan hanteren hé en ik denk dan hierbij aan het loodgieter verhaal
anderzijds: kan iemand mij het nut uitleggen om onterecht ontvangen geld op zijn eigen rekening te laten staan ?
Doel ? Voordeel ? Iemand ?
Of gaat iemand mij zeggen dat hij er ondertussen iets kan mee doen en dat je ze nadien bij de vraag wel zal terugstorten
Dus bij wijze van vb 5000 e uitgeven voor kleine verbouwingske of brommerke zoon/dochter en als ze die vrijdag opvragen dan gaat
ge die teruggeven zeker ? en dan direct ook nog ? En van wat gaat ge die teruggeven ? Van uw eigen centen ? Waarom heb je die dan
niet gebruikt voor uw brommertje of verbouwingske.
Men is soms toch erg kortzichtig hoor. Wat denk je dus te bekomen door dat geld vast te houden op je rekening terwijl een ander het
misschien wel nodig heeft en ook in die verwachting leeft ? Wat denk je dat het je zal opleveren zo te reageren ?
Aop deze topic is eigenlijk vrij simpel hoor. Gewoon terugstorten en stoppen met zeveren en truken van de kermis bovenhalen
of jurische spitsvondigheden trachten toe te passen voor een al op voorhand duister zaakje. Blijkbaar krijgen sommige vooraan
staande mensen vandaag meer en meer gelijk. De leugen en het bedrog regeren de wereld. Want veel anders kan je daar niet
over zeggen. Ten gronde weet men dat men fout aan het doen is .