#4 , 10 mei 2011 12:52
Creatief , wees gerust. Het geldt niet voor onroerende goederen. Daar wordt het eigen vermogen nog wel erkend. Voor gelden moet je begrijpen dat in 99 gevallen op 100 na een tijd het onderscheid niet meer te overzien is. Daarom - en mischien is het idd een gemakkelijkheidsoplossing- wordt door de Registratie bij overlijden er geen onderscheid gemaakt tussen de verschillende vermogens , indien er gemeenschappelijke kinderen zijn. Bij het tweede overlijden van de ouders komt dan de andere helft in de nalatenschap en int de Registratie toch ook. Nu , ik heb het nog niet meegemaakt , maar ik denk als u zelf de diverse vermogens goed gescheiden houdt , dat de Registratie die splitsing zal aanvaarden. Of het fiscaal altijd de beste oplossing is , is een andere kwestie.
Maar de andere kant van de medaille komt ook hard aan.Wel meegemaakt. Een ouder koppel , zonder kinderen. Eén van de partners heeft meer dan 40 jaar geleden een som geërfd van zijn ouders en heeft die geïnvesteerd in de gezamenlijke woning. Bij overlijden worden de verschillende vermogens wél wedersamengesteld. Nu moet die vrouw een belangrijke som - eigen vermogen van de man- ter beschikking stellen van de familie van de man. Vind dat dus ook onterecht.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon