weigeren ze een moeder co-ouderschap?

mama van twee
Topic Starter

weigeren ze een moeder co-ouderschap?

#1 , 15 mei 2011 22:45

mijn ex wil dat onze zoon zijn hoofdverblijfplaats bij hem heeft. Ik wil graag co-ouderschap. Hoe groot is de kans dat ze dit weigeren?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 15 mei 2011 23:59

(veel) meer info kan helpen bij een vaag antwoord ... Het hangt allemaal nogal wat van rechter tot rechter af.

De rechter is bij wet verplicht een hoofdverblijfplaats uit te spreken (slechts 1 adres ipv 2)
1 hoofdverblijfplaats bij vader en een 50/50 verblijfsregeling is perfect mogelijk.

Als je de rechter verzoekt een 50/50 verblijfsregeling te onderzoeken gedurende vb. een 1/2 jaar alvorens uitspraak te doen dan zou je veel kans moeten maken. De rechter is nl. verplicht te onderzoeken of een 50/50 verblijfsregeling in het belang van het kind is als 1 ouder daarom verzoekt.

M.i. kan je de rechtbank dat het best onderzoeken door die 50/50 verblijfsregeling toe te passen en dat dan te evalueren.

RR

xena

#3 , 16 mei 2011 01:34

(veel) meer info kan helpen bij een vaag antwoord ...
een mama van 2 heeft gewoonlijk 2 kinderen dus best de leeftijden vermelden weinig waarschijnlijk dat men kleine kindjes gaan scheiden in de zin 1 bij de mama en 1 bij de papa

Reclame

mama van twee
Topic Starter

#4 , 16 mei 2011 07:23

ik heb twee kinderen een van 10 jaar van mijn eerste ex
en één zoon van 4 jaar van huidige ex.
En het is mijn ex die nu geen co ouderschap wil, hij wil dat onze zoon meer bij hem blijft als bij mij. Ik wil hem natuurlijk ook meer zien.
Hij zegt overstuigd te zijn dat ik nooit meer zal krijgen, vandaar mijn ongerustheid.

elkedemoor

#5 , 16 mei 2011 09:15

er hangt ook veel af van hoe de situatie thuis is, ik denk dat ze naar je zoontje ook wel zullen luisteren wat hij wilt,denkt, voelt...
bevraag u eens met u advocaat, da is altijd het beste, dan weet je waar je voor staat en hoeveel kans je kan maken

roderidder

#6 , 16 mei 2011 12:15

bevraag u eens met u advocaat, da is altijd het beste
En waaruit zou dat moeten blijken?

Beter is dat men het samen oplost en ja men kan ook nog samen zonder een advocaat naar de rechter als men het niet eens geraakt.

RR

kristin

#7 , 16 mei 2011 16:01

er hangt ook veel af van hoe de situatie thuis is, ik denk dat ze naar je zoontje ook wel zullen luisteren wat hij wilt,denkt, voelt...
bevraag u eens met u advocaat, da is altijd het beste, dan weet je waar je voor staat en hoeveel kans je kan maken

Een kind van 4 jaar gaan ze niet ondervragen als daar geen reden toe is.

elkedemoor

#8 , 17 mei 2011 09:05

bevraag u eens met u advocaat, da is altijd het beste
En waaruit zou dat moeten blijken?

Beter is dat men het samen oplost en ja men kan ook nog samen zonder een advocaat naar de rechter als men het niet eens geraakt.

RR
Ik ben ook ten rade gegaan bij een advocaat over mijn zoon (is wel maar 4,5maand) advocaten kunnen u toch zeggen waar het op staat en hoeveel kans je kan maken??

elkedemoor

#9 , 17 mei 2011 09:07

Een kind van 4 jaar gaan ze niet ondervragen als daar geen reden toe is.
Daarmee dat ik zeg dat het er van af hangt hoe de situatie thuis is...

mama van twee
Topic Starter

#10 , 18 mei 2011 22:19

denk toch dat ik geen keuze heb en een afspraak ga maken voor advies bij een advokaat

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#11 , 18 mei 2011 22:21

ofwel samen naar een bemiddelaar

mama van twee
Topic Starter

#12 , 19 mei 2011 20:41

dat hebben we gedaan maar het werkt niet voor ons. Ik durf er mijn mening of wens (wil gewoon co-ouderschap) niet te uiten... uit angst want als ik niet in ga op zijn voorstel dreigt onmiddelijk met dingen. Dus denk niet dat ik een andere keuze heb als via een advokaat te gaan? Of me toch gewoon eens informeren...

roderidder

#13 , 23 mei 2011 11:25

Maar dat werkt niet voor ons. ... Ik durf er mijn mening of wens (wil gewoon co-ouderschap) niet te uiten... uit angst want als ik niet in ga op zijn voorstel dreigt onmiddelijk met dingen.
Ja in dat geval kan je bij Meester Pitbull van het advocatenkantoor Rambo & Co terrecht voor informatie.
En uiteindelijk als je het probleem goed wil oplossen kom je hier weer terecht

RR

roderidder

#14 , 23 mei 2011 11:45

Ik ben ook ten rade gegaan bij een advocaat over mijn zoon (is wel maar 4,5maand) advocaten kunnen u toch zeggen waar het op staat en hoeveel kans je kan maken??
Advocaten weten dat dergelijke conflicten lang kunnen aanslepen. Helaas hebben ze de slechte gewoonte om te pogen om de andere ouder in een slecht daglicht te plaatsen. Hierop volgt er dan allicht weer een verweer waar je zelf allicht ook niet vrolijker van wordt. Kortweg de advocaten worden in deze materie te vaak onderdeel van het probleem eerder dan van de oplossing.

Het is ook voor een advocaat moeilijk in te schatten hoe vuil die strijd zal gevoerd worden en hoe dit conflict in de tijd verder evolureerd.
Het zou een foute redenering zijn dat beide ouders met elk hun advocaat naar de rechtbank stapt waarbij elke partij 15 minuten tijd krijgt om hun standpunten kenbaar te maken waarna er een uitspraak volgt waarna alle conflicten zijn verdwenen. Dat is wel de theorie van het rechterlijk model dat ze vertegenwoordigen.

Praten tot er een modus vivandi is bereikt bij een bemidelaar lijkt mij het beste als je er onderling zelf niet uitgeraakt. Als je dan samen beslist over het gedeelte waar geen overeenkomst kan gesloten worden om naar een rechter te stappen, kan dat ook zonder advocaten.

Met de gegevens hier voorhanden maak je veel kans op een 50/50 regeling als je naar de rechter stapt.

RR

mama van twee
Topic Starter

#15 , 24 mei 2011 22:58

scheidingsbemiddeling werkt bij ons jammer genoeg niet, mijn ex dreigt om mijn kind niet mee te geven als ik niet instem met zijn voorstel...

Terug naar “Archief”