Ik ben ook ten rade gegaan bij een advocaat over mijn zoon (is wel maar 4,5maand) advocaten kunnen u toch zeggen waar het op staat en hoeveel kans je kan maken??
Advocaten weten dat dergelijke conflicten lang kunnen aanslepen. Helaas hebben ze de slechte gewoonte om te pogen om de andere ouder in een slecht daglicht te plaatsen. Hierop volgt er dan allicht weer een verweer waar je zelf allicht ook niet vrolijker van wordt. Kortweg de advocaten worden in deze materie te vaak onderdeel van het probleem eerder dan van de oplossing.
Het is ook voor een advocaat moeilijk in te schatten hoe vuil die strijd zal gevoerd worden en hoe dit conflict in de tijd verder evolureerd.
Het zou een foute redenering zijn dat beide ouders met elk hun advocaat naar de rechtbank stapt waarbij elke partij 15 minuten tijd krijgt om hun standpunten kenbaar te maken waarna er een uitspraak volgt waarna alle conflicten zijn verdwenen. Dat is wel de theorie van het rechterlijk model dat ze vertegenwoordigen.
Praten tot er een modus vivandi is bereikt bij een bemidelaar lijkt mij het beste als je er onderling zelf niet uitgeraakt. Als je dan samen beslist over het gedeelte waar geen overeenkomst kan gesloten worden om naar een rechter te stappen, kan dat ook zonder advocaten.
Met de gegevens hier voorhanden maak je veel kans op een 50/50 regeling als je naar de rechter stapt.
RR