waarom niet? is het achteraf "doen alsof dit of dat niet is gezegd", in de hoop dat zeggende woorden achteraf toch niet kunnen bewezen worden dan netter?
Je gaat er dus op voorhand van uit dat er achteraf gaat gelogen worden? Of om het in juridische termen te zeggen: iemand is schuldig tot achteraf zijn onschuld bewezen wordt?
Zoiets doe je enkel als je vermoed dat je achteraf zult bedrogen en belogen worden, juist om uw rechten te vrijwaren. Ik zie niet in waarom iemand, als iedere deelnemer een faire persoon is, zou moeten angst hebben omdat iets is opgenomen.
Het gaat niet om "angst", het gaat om "fatsoen". Als ik achteraf zou vernemen dat iemand ongemerkt een vergadering opgenomen heeft, zou ik dit allesbehalve apprecieren, ongeacht het onderwerp van de vergadering. Ik denk dat dit op vele plaatsen niet zal geapprecieerd worden. Het is aan de topic starter om met deze actie alle verdere samenwerking of verstandhouding met de andere partijen te hypothekeren, want wettelijk an men er blijkbaar niet veel aan doen.
Ik ken echter een voorbeeldje van bij een oude werkgever waar een bepaalde werknmer bepaalde gesprekken met zijn overste (waarmee hij een conflict had) opgenomen had om daarmee naar de directeur te trekken. Gevolg: de werknemer in kwestie werd door de directeur op staande voet ontslagen (ik weet de "officiële" reden van dat ontslag niet, maar weet wel dat zelfs de vakbond er niets meer kon aan doen).
Het is dus aan de TS om te bepalen of ze die actie opportuun acht en kan inschatten of het niet als een boomerang in haar gezicht terugkomt. Niemand hier weet de reden van het opnemen, dus veel kunnen we daar niet over zeggen.