poetsvr weigert sleutel terug te geven na ontslag bedrijf

Buelens
Topic Starter

poetsvr weigert sleutel terug te geven na ontslag bedrijf

#1 , 24 mei 2011 20:40

Al verscheidene jaren doen we beroep op een poetsvrouw. Jammer genoeg hebben we nog maar weinig goede ervaringen gehad. Slechte (die gewoon niet kuisten), iets betere, onbetrouwbare..., kortom we hebben al wat over de vloer gehad.
De laatste leek ons echter een goede hulp te zijn. Ze kon poetsen als de beste en ze was een ware hulp.... er was echter 1 minpunt: ze kwam zeer onregelmatig. Normaal diende ze twee keer per week te komen maar vaak kwam ze maar 1 keer om de drie weken. Ik heb super veel geduld gehad en elke keer beloofde ze frequenter te komen... of tenminste mij 1 dag op voorhand te verwittigen indien ze verhinderd was. De situatie ging echter van kwaad naar erger en op den duur verwittigde ze gewoon niet meer en daagde ze gewoon niet op. Smssen, bellen..niets hielp en zelfs het dienstencheque bedrijf waar ik al dikwijls mijn klacht had neergelegd kon haar niet bereiken. Uiteindelijk besloot het bedrijf mij een andere poetshulp te geven (weer eens van voren af aan beginnen, weer eens vertrouwen schenken om hopelijk niet weer teleurgesteld te worden). Je kan je afvragen ik geen ander bedrijf neem... we staan echter al verscheidene maanden op verschillende wachtlijsten...
Ik heb de vorige poetshulp een sms gestuurd met de vraag onze sleutel terug te bezorgen. Ik heb haar per sms meegedeeld dat we super tevreden zijn van haar poetshulp maar ik na al die maanden geduld en afwachten niet meer langer kon wachten want dat ik er zelf de pineut van was. (door gezondheidsproblemen van mijn man en een zoontje met ASS). Ik kreeg als antwoord:ok, geen probleem.

De week erop echter (intussen 3 weken geleden) had ik de sleutel nog steeds niet ontvangen en intussen heb ik vernomen dat ze door het dienstencheque bedrijf in diezelfde week ook ontslagen is (per aangetekende brief omdat ze haar tevens zelf ook niet konden bereiken)
Intussen heb ik de sleutel dus nog niet en ik vertik het om deze te laten bijmaken daar wij begin volgend jaar zouden verhuizen..

Jammer genoeg was ik zelf te naief en heeft 'noch' het dienstenchequebedrijf, noch ikzelf een papier laten ondertekenen waar staat dat ze de sleutel toen ontvangen heeft.. Voor zover ik weet heb ik 'geen poot' om op staan. Ik heb haar een sleutel gegeven en omdat ik overigens wel al jaren met dat bedrijf werk en nooit eerder problemen heb gehad was ik te naief en geloofde ik nog in de eerlijkheid van de mens.

Ik heb ook al meermaals gebeld naar het bedrijf maar ik vrees dat ze ook nergens staan. Ze hebben zelf ook nooit een document laten ondertekenen en ondertussen is ze door hun ontslagen. In mijn ogen reageren ze ook te laks en beloven ze keer op keer dat ze stappen zullen ondernemen maar er gebeurt niets.

Graag had ik willen weten wat mijn rechten zijn en wat ik nu kan doen om ervoor te zorgen dat ik mijn sleutel terug heb. Ik heb al meerdere keren gesmst en gebeld maar ik krijg geen gehoor meer. De achternaam en adres van dat meisje is me ook onbekend en het bedrijf zal het me zeker ook niet geven. (privacywet).

Alvast bedankt voor de reacties...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lori

#2 , 24 mei 2011 21:31

Is het niet de taak van dat bedrijf ervoor te zorgen dat jij je huissleutel terugkrijgt ?

Veebee

#3 , 25 mei 2011 08:35

Wiens verantwoordelijkheid het is, is een andere zaak, maar mocht ik in jullie geval zijn, dan liet ik andere sloten steken ...
Wie zegt dat als ze de sleutel ooit al zou terugbrengen, ze deze niet heeft laten bijmaken?

Reclame

Fiekes

#4 , 25 mei 2011 08:38

Gewoon de sloten veranderen en achter het diensten cheque bedrijf blijven zitten

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 mei 2011 09:04

Voor wie zijn de kosten van de andere sloten dan?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Fiekes

#6 , 25 mei 2011 09:32

Voor de eigenaar, maar hoeveel ergenis is het waard ?
Aan de andere kant kan je proberen het van het dienstencheque bedrijf terug te krijgen.

Veebee

#7 , 25 mei 2011 09:57

Eigenaar idd, maar ergernis en vooral hoe zeker ben je nog dat alles in je huis staat als je terug thuis komt ...

Buelens
Topic Starter

#8 , 25 mei 2011 12:30

Bedankt voor de reacties. We gaan na het weekend klacht indienen bij de politie indien de sleutel nog steeds niet in ons bezit is. Dienstencheque bedrijf is naar mijn mening idd veel te laks. Ze gingen in principe vorige week een aangetekende brief uitsturen maar vandaag hoorde ik dat dit nog niet gebeurd was. En zowieso zijn wij te naief geweest om geen papier te laten handtekenen..;want dan heb je pas echt bewijzen eh. (maar we hebben bij deze ook weer bijgeleerd) Een nieuw slot had ik willen vermijden daar we in januari gaan verhuizen... daarnaast is het weer een heel heen en weer geloop en kost 't vooral ook weer veel tijd. Maar inderdaad, hoe groot is het risico dat je bereid bent te nemen...als er iets gebeurt zouden we het ons beklagen....want de vraag is en blijft...'kan je er op vertrouwen dat de sleutel niet bijgemaakt werd'. Maar in principe zou je in dat geval altijd thuis moeten zijn om de poetsvrouw binnen te laten...en dat is nu net hetgene wat lang niet altijd mogelijk is...
en zo zou je de lijn ook kunnen doortrekken want als je ze niet kan vertrouwen met je sleutel, kan je ze ook ni vertrouwen om in je huis te laten poetsen als je zelf afwezig bent. (en als je zelf aanwezig kunt zijn, zou je in principe 't kuiswerk nog evt zelf kunnen doen)

Justiceseeker

#9 , 25 mei 2011 12:55

Bedankt voor de reacties. We gaan na het weekend klacht indienen bij de politie indien de sleutel nog steeds niet in ons bezit is. Dienstencheque bedrijf is naar mijn mening idd veel te laks. Ze gingen in principe vorige week een aangetekende brief uitsturen maar vandaag hoorde ik dat dit nog niet gebeurd was. En zowieso zijn wij te naief geweest om geen papier te laten handtekenen..;want dan heb je pas echt bewijzen eh. (maar we hebben bij deze ook weer bijgeleerd) Een nieuw slot had ik willen vermijden daar we in januari gaan verhuizen... daarnaast is het weer een heel heen en weer geloop en kost 't vooral ook weer veel tijd. Maar inderdaad, hoe groot is het risico dat je bereid bent te nemen...als er iets gebeurt zouden we het ons beklagen....want de vraag is en blijft...'kan je er op vertrouwen dat de sleutel niet bijgemaakt werd'. Maar in principe zou je in dat geval altijd thuis moeten zijn om de poetsvrouw binnen te laten...en dat is nu net hetgene wat lang niet altijd mogelijk is...
en zo zou je de lijn ook kunnen doortrekken want als je ze niet kan vertrouwen met je sleutel, kan je ze ook ni vertrouwen om in je huis te laten poetsen als je zelf afwezig bent. (en als je zelf aanwezig kunt zijn, zou je in principe 't kuiswerk nog evt zelf kunnen doen)
Een klacht indien bij de politie heeft géén zin zeker als U géén document heeft laten tekenen voor ontvangst sleutel. Wat U best doet, is het dienstenchequeskantoor "aangetekend" aanmanen medewerking te verlenen de sleutel te recupereren maar daar staat U ook zwak als het kantoor niet meewerkt. U kan niets bewijzen. Best is het slot laten vervangen. De kosten zullen voor U zijn tenzij U een antwoord krijgt van het kantoor dat zij weet hebben van de sleutel waardoor hun verantwoordelijkheid komt vast te staan voor hun werknemer. Pas dan kan U eventueel de kosten op hen verhalen voor de vrederechter. Maar alles condities dienen vervuld om die sprong te wagen.

Justiceseeker

Fiekes

#10 , 25 mei 2011 13:10

Een nieuw slot had ik willen vermijden daar we in januari gaan verhuizen...
Als je verhuisd bent, kan het oude slot er terug insteken ... en het nieuwe slot in het nieuwe huis gebruiken ...

Lightning

#11 , 25 mei 2011 13:15

Een nieuw slot had ik willen vermijden daar we in januari gaan verhuizen...
Als je verhuisd bent, kan het oude slot er terug insteken ... en het nieuwe slot in het nieuwe huis gebruiken ...
Kan ik ook enkel aanbevelen om het zo op te lossen. Bij de nieuwe woning ben je namelijk ook niet 100% zeker dat de bewoner die er vertrekt geen sleutel achterhoudt. Een eigen set cilinders is nooit weggegooid geld.

Gebruiker21

#12 , 25 mei 2011 13:33

Ik heb van iemand het volgende vernomen: deze had een garagepoort met afstandsbediening en had een optie om de afstandsbedieningsbakjes te "synchroniseren" met de poort (zodat na de synchronisatie enkel de gesynchroniseerde bakjes werkten). Kuisvrouw was ook met de noorderzon vertrokken met het bakje dat zij had om binnen te kunnen. Persoon in kwestie heeft gewoon de resterende bakjes gehersynchroniseerd zodat het bakje van de kuisvrouw onbruikwaar was voor die poort.

Kan misschien een tip zijn voor mensen met een kuisvrouw en die van plan zijn een elekronische poort te steken en ook nog eens dit forum lezen. Als er zo iemand is, laat het me weten, want het zou me verwonderen ;-).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

WP002

#13 , 25 mei 2011 14:37

Wij hebben ooit hetzelfde voorgehad, maar we hadden wel een papier van het dienstenchequebedrijf dat de poetsvrouw een sleutel had. Het bedrijf heeft de poetsvrouw aangemaand de sleutel alsnog terug te bezorgen, zo niet zouden we een nieuw slot mogen steken, en zouden de kosten afgehouden worden van wat het bedrijf aan haar nog schuldig was. Ik denk dat zo'n soort vordering wel kans op slagen heeft maar speel het officieel en zet alles op papier.

Franciscus

#14 , 25 mei 2011 15:29

Het bijhouden van een sleutel die U GEGEVEN hebt is geen misdrijf. Dus politie kan ' op dit ogenblik' weinig doen.
Het is enkel een niet naleven van een mondelinge contractuele overeenkomst en dat is burgerlijk.
Goed mogelijk dat in de arbeidsvoorwaarden wel iets staat over sleutels van klanten.

Buelens
Topic Starter

#15 , 25 mei 2011 17:03

we zouden verhuizen naar een nieuwbouw, dus wij zouden de eerste eigenaars zijn. Ook komen de maten van de sloten niet overeen...

Maar idd...de kost voor een nieuw cilinderslot vervalt in het niets vergeleken met de kosten etc die je hebt als er ingebroken wordt; hoe klein de kans ook , ik acht ze er niet toe in staat (alhoewel...ik was nu ook al eenmaal naief om zo geen gehandtekende bevestiging te eissen)... moest er iets gebeuren zou ik't me toch wel beklagen de moeite niet te hebben genomen om een nieuw slot te steken en ik zou het me altijd 'afvragen'...

deze avond ga ik alvast een aangetekende brief opsturen naar het dienstencheque bedrijf in kwestie! Bedankt voor de tip! Uiteindelijk heb ik tov hun ook geen bewijs tenzij vele telefoons... dus officieel op papier zetten kan geen kwaad. Of het dienstencheque bedrijf echt moeite zal doen.. weet ik niet, de poetsvrouw in kwestie is bij hun ondertussen ontslagen...

Intussen heb ik me wel al (sinds een paar weken) op de wachtlijst gezet bij andere diensten. Want ook tov deze dienst is mijn vertrouwen toch wel gebroken.

Terug naar “Archief”