Een klacht indien bij de politie heeft géén zin zeker als U géén document heeft laten tekenen voor ontvangst sleutel. Wat U best doet, is het dienstenchequeskantoor "aangetekend" aanmanen medewerking te verlenen de sleutel te recupereren maar daar staat U ook zwak als het kantoor niet meewerkt. U kan niets bewijzen. Best is het slot laten vervangen. De kosten zullen voor U zijn tenzij U een antwoord krijgt van het kantoor dat zij weet hebben van de sleutel waardoor hun verantwoordelijkheid komt vast te staan voor hun werknemer. Pas dan kan U eventueel de kosten op hen verhalen voor de vrederechter. Maar alles condities dienen vervuld om die sprong te wagen.Bedankt voor de reacties. We gaan na het weekend klacht indienen bij de politie indien de sleutel nog steeds niet in ons bezit is. Dienstencheque bedrijf is naar mijn mening idd veel te laks. Ze gingen in principe vorige week een aangetekende brief uitsturen maar vandaag hoorde ik dat dit nog niet gebeurd was. En zowieso zijn wij te naief geweest om geen papier te laten handtekenen..;want dan heb je pas echt bewijzen eh. (maar we hebben bij deze ook weer bijgeleerd) Een nieuw slot had ik willen vermijden daar we in januari gaan verhuizen... daarnaast is het weer een heel heen en weer geloop en kost 't vooral ook weer veel tijd. Maar inderdaad, hoe groot is het risico dat je bereid bent te nemen...als er iets gebeurt zouden we het ons beklagen....want de vraag is en blijft...'kan je er op vertrouwen dat de sleutel niet bijgemaakt werd'. Maar in principe zou je in dat geval altijd thuis moeten zijn om de poetsvrouw binnen te laten...en dat is nu net hetgene wat lang niet altijd mogelijk is...
en zo zou je de lijn ook kunnen doortrekken want als je ze niet kan vertrouwen met je sleutel, kan je ze ook ni vertrouwen om in je huis te laten poetsen als je zelf afwezig bent. (en als je zelf aanwezig kunt zijn, zou je in principe 't kuiswerk nog evt zelf kunnen doen)
Kan ik ook enkel aanbevelen om het zo op te lossen. Bij de nieuwe woning ben je namelijk ook niet 100% zeker dat de bewoner die er vertrekt geen sleutel achterhoudt. Een eigen set cilinders is nooit weggegooid geld.Als je verhuisd bent, kan het oude slot er terug insteken ... en het nieuwe slot in het nieuwe huis gebruiken ...Een nieuw slot had ik willen vermijden daar we in januari gaan verhuizen...