Hallo,
Ik heb een tijdje geleden grond gekocht en een deel spaargeld aan gegeven. Moet voor deze grond ook nog enige tijd verder lenen.
Graag zouden we samen bouwen op deze grond. Maar grond vangt eigendom dus als we samen bouwen is het huis zowiezo van mij.
Best was dat we zouden trouwen voor dit te regelen. En zover zijn we al gekomen dat we gaan trouwen alleen moeten we nog een regeling treffen ivm de grond.
Wanneer we trouwen onder het wettelijk stelsel zal de lening dus op ens beide vallen en zal bij eventuele scheiding ik terug het deel van de lening aan mijn 'vrouw' moeten betalen. Ik heb deze grond alleen gekocht omdat ik behoorlijk meer verdien als haar.
We willen wel trouwen met scheiding van goederen maar dan blijft de grond weer van mij en zitten we weer vast.
Daarom dacht ik we trouwen met scheiding van goederen met beperkte gemeenschap.
Ik breng de grond in de gemeenschap en betaal deze verder af met mijn loon.
Is dit zo op te lossen?? Of wanneer de grond in de gemeenschap komt, komt dan de lening ook automatisch in de gemeenschap? Want stel bij een eventuele scheiding, ben ik dan de helft van mijn geld wat ik nog aan de lening betaald heb kwijt aan haar??