Hallo,
We wonen sinds 15 september in ons appartement en nu is deze verkocht.
De nieuwe eigenaar wil zelf het pand betrekken op 1december dus hebben we tot Eind november om een nieuw appartement te zoeken.
we hebben een 3-6-9 jaarcontract.
Nu is mijn vraag of hij dit mag?
Is het normaal niet zo dat de nieuwe eigenaar ons contract gewoon moet overnemen?
hierin staat volgende vermeld:
de verhuurder heeft de mogelijkheid het huurcontract te beëindigen tegen het einde van de eerste of tweede driejarige periode mits een opzegging bij aangetekende brief van 6maanden(dit heeft hij hierbij dus gedaan) en mits een betaling van een vergoeding van 9maanden wanneer het contract beëindigd wordt tegen de eerste driejarige periode en mits betaling van een vergoeding van 6maanden wanneer het contract beëindigd wordt tegen het einde van de tweede driejarige periode.
betekent dit dat we recht hebben op een vergoeding van 9 maanden of 6 maanden? of helemaal geen vergoeding omdat het een neiuwe eigenaar is?
ik vind het jammer dat we eruit moeten net nu we ons hier thuis voelen, maar als we dan toch eruit moeten hoop ik dat we tenminste recht hebben op een vergoeding.
Het contract is zover ik weet niet geregistreerd, hopelijk kunnen jullie mij hiert verder helpen.
Mvg