@hypostomus
is er op uw werkplaats geen vertrouwenspersoon die je kan aanspreken.
Verloop van de procedure;
1.De preventieadviseur of de vertrouwenspersoon probeert, met het akkoord van het slachtoffer, tot een verzoening te komen.
2.Als dit niet tot resultaten leidt, of als de werknemer niet via de informele weg tot een oplossing wil komen, dan kan hij een gemotiveerde klacht neerleggen bij de vertrouwenspersoon, of onmiddellijk bij de preventieadviseur. Deze zal de werkgever oplossingen voorstellen om een einde te maken aan de pesterijen.
3.Als deze maatregelen niet helpen, doet de preventieadviseur een beroep op het Toezicht op het Welzijn op het werk, als het slachtoffer hiermee instemt
alle inlichtingen aangaande pesten op 't werk, vind je hier;
http://www.werk.belgie.be/defaultTab.as ... utoAncher3" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben zelf tijdens mijn actieve loopbaan, vertrouwenspersoon geweest.
Dikwijls was de klager, de aanstoker/uitlokker en dus ook degene die aan 't kortste eind trok.
Wees dus voorzichtig en laat je eventueel bijstaan.
Dat de 'pester' zelf een klacht heeft neergelegd, heeft waarschijnlijk te maken met zijn werkzekerheid.
Want als hij een klacht heeft ingediend, heeft hij recht op "ontslagbescherming".