vraag over pesten

hypostomus
Topic Starter

vraag over pesten

#1 , 27 jun 2011 12:38

Beste,

de meeste litteratuur bestaat vanuit het standpunt van de klachtlegger. Nu ben ik het slachtoffer van een kwaadwillende medewerker die totaal onverwacht klacht heeft neergelegd voor pesterijen. ik weet niet waarop het gebaseerd is, noch waarom dit ineens op mijn dak valt.

Mijn vraag wat nu ??????? Mijn directie kijkt de kat uit de boom, maar ondertussen ben ik er echt ziek van !!!

Heft het zin een advocaat te contacteren ???

VG

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 jun 2011 12:51

bij wie of wat heeft hij klacht neergelegd?

xena

#3 , 27 jun 2011 13:54

ik weet niet waarop het gebaseerd is, noch waarom dit ineens op mijn dak valt.
laat ze de feiten dan maar eens bewijzen

gerechtelijk wetboek
Art. 870. Iedere partij moet het bewijs leveren van de feiten die zij aanvoert.

Reclame

Carlo

#4 , 27 jun 2011 15:13

@hypostomus
is er op uw werkplaats geen vertrouwenspersoon die je kan aanspreken.
Verloop van de procedure;
1.De preventieadviseur of de vertrouwenspersoon probeert, met het akkoord van het slachtoffer, tot een verzoening te komen.
2.Als dit niet tot resultaten leidt, of als de werknemer niet via de informele weg tot een oplossing wil komen, dan kan hij een gemotiveerde klacht neerleggen bij de vertrouwenspersoon, of onmiddellijk bij de preventieadviseur. Deze zal de werkgever oplossingen voorstellen om een einde te maken aan de pesterijen.
3.Als deze maatregelen niet helpen, doet de preventieadviseur een beroep op het Toezicht op het Welzijn op het werk, als het slachtoffer hiermee instemt

alle inlichtingen aangaande pesten op 't werk, vind je hier;
http://www.werk.belgie.be/defaultTab.as ... utoAncher3" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben zelf tijdens mijn actieve loopbaan, vertrouwenspersoon geweest.
Dikwijls was de klager, de aanstoker/uitlokker en dus ook degene die aan 't kortste eind trok.
Wees dus voorzichtig en laat je eventueel bijstaan.

Dat de 'pester' zelf een klacht heeft neergelegd, heeft waarschijnlijk te maken met zijn werkzekerheid.
Want als hij een klacht heeft ingediend, heeft hij recht op "ontslagbescherming".

Terug naar “Andere”