#5 , 25 sep 2011 10:58
Bedankt Wanton
Dat compromis van 40% lijkt mij inderdaad een goede richting. Ik weet dat een reële verdeling ook voor mij nadeliger zal uitdraaien, maar ik wil van dat mens af en ook van mijn halfbroer. Ze zijn beiden even erg, ze zeggen het één tegen mijn neef (die mij in België vertegenwoordigd, daar ik in het buitenland woon) en laten iets heel anders via hun notaris aan de mijne weten.
Ik heb voor die vergadering oa. ook een voorstel op papier gezet om mijn 1/4 naakte eigendom in de gezinswoning met mijn halfbroer te ruilen tegen het 1/4 naakte eigendom dat hij in het huis van mijn ouders heeft. Het zou voor beiden veel beter uitkomen op het einde van de rit. Het is nl zo dat het huis van mijn ouders maar de helft in waarde werd geschat tegenover de gezinswoning, en ik moet dan in de gezinswoning niet uitgekocht worden. (het uitkopen kan ik vragen en werd goedgekeurd door stiefmoeder) Ook voor mij is het dan interessant, daar ik kan doen en laten met de verkoop wat ik wil.
Ik heb dit voorstel van omruilen gedaan daar zij mij wilde uitkopen voor een miezerige €15.000 op de waarde van €50.000 die mijn naakte eigendom in de gezinswoning volgens de aangifte heeft. Hierbij wetende dat als de woning geschat zou worden mijn 1/4 naakte eigendom minstens €70.000 zou bedragen.
Ik hoef niks te hebben van de gezinswoning, want moest mijn vader niet hertrouwd zijn had ik naar alle waarschijnlijkheid alleen het huis in kwestie geërfd, dat is eigenlijk het enige wat mij interesseert.
Na meer dan 3mnd "nadenken" heeft ze toegegeven in de verkoop van de woning van mijn ouders. Dit moest volgens haar notaris met haar toestemming (voor ik mijn eigen notaris had ingeschakeld).
Maar nu komt er weer een stap, ik had meer dan 3mnd geleden al een makelaar voorgesteld om de verkoop in handen te nemen. Ze heeft dus toegegeven in de verkoop, maar nu wil zij dat haar notaris de verkoop regelt.
Ik hoop nu met die vergadering dat ze gedwongen wordt beslissingen te nemen, want de boel blijft maar doorgaan. Bij elke stap / beslissing die er genomen moet worden "denkt" mijn stiefmoeder weken tot maanden na.
Ik heb ondertussen vooropgesteld (om op de vergadering voor te leggen) dat haar notaris 3mnd de tijd krijgt een verkoop te realiseren, lukt dit niet dan gaan we verder met de makelaar die ik voorstelde. Ik heb nl het vermoeden dat haar notaris niet veel verkoopt daar ik de panden die nu op zijn website staan, er meer dan 3mnd gelden ook al op stonden.
Kortom, het huis had maanden geleden al in de verkoop kunnen staan, en ook een boel andere zaken hadden reeds opgelost kunnen worden. Haar notaris spoort haar ook niet aan tenzij mijn notaris telkens opnieuw moet pushen op een antwoord, en dan nog. Een schildpad is er niks tegen.