Is een verhuurder verplicht om brievenbussen te handhaven ?

LxGoodies
Topic Starter

Is een verhuurder verplicht om brievenbussen te handhaven ?

#1 , 03 nov 2011 23:08

Ok, het is prima wonen hier en goedkoop. Dus onze huisbazin heeft uitgebreid, op een terrein achter zijn nu luxere appartementen gebouwd, die meer huur opleveren. Creatief natuurlijk maar het gaat dus wel ten koste van haar ouwe trouwe bewoners op het voormalige hobbyveldje. Dus keeping up appearances, dwz onze brievenbussen, die aan de straat stonden, stijltje studentenflat verzameling, was "niet meer representatief" en moesten maar verdwijnen. Het idee was, dat onze lelijke brievenbussen wel ergens achteraf konden worden geplaatst en dat het 70-jarige manusje van alles, wat ze "in dienst" heeft om op het terrein te letten en klein onderhoud doet, de post s'ochtends te laten sorteren.. Welnu wetende, dat haar manusje recent toch medische problemen had, eigenlijk een halve vrijwilliger is die met pensioen mag.. zijn we het er dus niet mee eens dat die arme man dat elke ochtend voor 100 adressen zou willen/moeten/kunnen doen. DUS, de centrale brievenbus (1 nummer) die onze huisbaas ineens had geplaatst, is euuhm :P een beetje kapot nu. We waren boos in de zomer, omdat dit "arrangement" ons werd opgedrongen.

Maarja.. harde koppen natuurlijk.. probleem is inmiddels, dat onze huisbaas verder weigert om iets te doen. De éne brievenbus wordt niet vervangen, ze houdt haar poot stijf. Gevolg: ongeveer 100 bewoners moeten nu naar het postkantoor, omdat de post niet meer bezorgd wordt en dat is al een aantal weken zo.

Dus, vraagjes tussendoor.. is een huisbaas verplicht om een postbus te plaatsen, zodat je niet naar het postkantoor hoeft ? En wat als het gaat om een collectieve voorziening, dwz huurders op één adres onder volgnummers.. Probleem is dus, dat we er nu een conflikt over hebben en dat er dus niks gebeurt. Gevolg: lopen naar het postkantoor om post op te halen.

Bij voorbaat dank voor alle goede raad & regels,

:)
Lx

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 03 nov 2011 23:15

Gaat het hier over een bidonville, camping, zigeunerweide of één of ander vluchtelingenkamp? Vermoedelijk met een illegaal reukje aan?
Terrein, hobbyveld, collectieve voorziening, volgnummers, ?????
Laatst gewijzigd door roharro op 03 nov 2011 23:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 nov 2011 23:18

Zijn jullie daar ingeschreven. Of zijn het postbusadressen???

Reclame

LxGoodies
Topic Starter

#4 , 03 nov 2011 23:28

Haha nee hoor het is niet illegaal wonen.. het is huur met bepaalde faciliteiten centraal. De meesten zitten hier via kamerbemideling, of zijn via bedrijven of studie komen aanwaaien. Er wonen vnl studenten en expats. We hebben gewoon een huurcontract en een aantal mensen zijn hier gekomen via Kamernet. Zie het maar als een woonweide, kamers in 4-5 gebouwen, 100 adressen.

@roharro voorzover ik weet, zijn we ingeschreven, dwz bij de gemeente straatnummer-streepje-kamernummer, ik neem aan dat je dat bedoelt ?

Lx
Laatst gewijzigd door LxGoodies op 03 nov 2011 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.

roharro

#5 , 03 nov 2011 23:32

Woonweide? Dit is een Belgisch forum. Hier mogen enkel en alleen dieren op een weide wonen.

LxGoodies
Topic Starter

#6 , 03 nov 2011 23:34

Oeps.. foutje. Het is in Nederland.

Zijn er misschien Nederland-experts ? Het gaat er dus om of het een verplichting is voor een verhuurder. En of we (in alle redelijkheid) kunnen eisen, dat we een aparte brievenbus krijgen, aan de straat, zoals het altijd is geweest (5-6 jaar)

Lx

roharro

#7 , 03 nov 2011 23:41

probeer hier:
http://rechtenforum.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

LxGoodies
Topic Starter

#8 , 03 nov 2011 23:41

Ok dank ! zal ik doen

Lx

LxGoodies
Topic Starter

#9 , 03 nov 2011 23:49

Hmm.. kan niet anoniem registreren daar. Lastig, want dat doe ik niet zonder overleg nu. Ik ben natuurlijk wel bereid, om het huisnummer te vermelden :mrgreen: :mrgreen: maar niet de rest erbij..

Dus euuhm is er hier niemand die een antwoord heeft ? :roll: Ik heb zelf wat zitten googlen, maar ik kom steeds in Belgie uit met het woord brievenbus,

http://www.bpost.be/site/nl/residential ... ilbox.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Anders proberen we de rechtswinkel wel..

Lx

Vandebos

#10 , 04 nov 2011 00:25

hmmmm, er is geen verificatie van de gegevens die u inbrengt bij onze noorderburen....

LxGoodies
Topic Starter

#11 , 04 nov 2011 02:29

Maakt dat iets uit ? Ik stel een vraag op een juridisch forum..

Zo te zien bent U moderator van dit forum, misschien moet U dit onderwerp dus maar verwijderen, of afsluiten ?

Ik dacht dat het triviaal was en niet ethisch resp strafrechtelijk geladen, o.i.d. :mrgreen: het gaat over onze brievenbussen..

Met dank voor de hulp tot zover,

Lx

JPV

#12 , 04 nov 2011 06:32

LxGoodies, als je op een Belgisch forum een vraag stelt, zal je een antwoord krijgen volgens Belgisch recht. Daar ben je in Nederland niks mee.

Saar_

#13 , 04 nov 2011 08:13

Ik denk dat Vandebos bedoelde dat je gewoon je gegevens op rechtenforum.nl kan invoeren als zijnde:

Piet Snot
Lulhanneslaan 999
1000 ON Zin

En dat dit dus niet word nagekeken :) Je bent dus niet verplicht je gegevens correct in te vullen :)

Vandebos

#14 , 04 nov 2011 10:22

Slimme dame. :mrgreen:

eylis

#15 , 04 nov 2011 14:18

maar voor zover ik weet dat bepaalde persoonsgebonden rechten toch in de meeste delen van europa gerespecteerd moeten worden, vermoed ik dat als iemand op een adres gedomicilieerd is, de verhuurder een ordentelijke brievenbus moet plaatsen omdat anders het recht op bescherming van het briefgeheim niet gerespecteerd kan worden.
Namelijk: een postbode moet een brief zonder twijfel rechtstreeks op het adres van de bestemmeling kunnen leveren en het briefgeheim beschermen.

als één of ander kereltje kwartet kan spelen met de binnenkomende post, dan wordt dat al héél onzeker...

Terug naar “Archief”