waar zouden ze de notaris voor nodig moeten hebben? Er is immers geen gezamelijk onroerend goed.
Een voorbeeld van een EOT vind je wel ergens op internet. Er moet geen paragraaf in over de kinderen (want die zijn er niet) en er moet geen aragraaf in over gezamelijk bezit, want dat is er niet; enkel dat elke partner zijn eigen gelden en rekeningen meeneemt na de scheiding. Over de tafels en de stoelen moet je het niet hebben in het EOT.
Je vermeldt wie waar zal verblijven (waar gedomicilieerd tot aan de scheiding. en wie waar gedomicilieerd zal zijn als de scheiding is uitgesproken.
Opmaken in 5 exemplaren (3 voor de rechtbank, als ik me niet vergis): bij te voegen: geboorteakte van elke partner, bewijs van woonst van elke partner, bewijs van huidige gezinssamenstelling(en): vraag op de gemeente wél bewijzen met zegels (geschikt voor scheidingsprocedure)
Samen EOT dagtekenen en ondertekenen: bewijzen mogen niet ouder zijn datn3 maand denk ik.
binnenbrengen op de grifie, 2 maal verschijnen om te bevestigen dat je wil scheiden,
klaar is kees.
Dat lijkt me niet zo ingewikkeld om te doen ,,, waar vind ik die griffie ( sorry, ben een leek op juridisch vlak )