Het is reeds sedert enkele tijd dat alle effecten, die vervallen, alvorens uitbetaald te worden, eerst nog op een effectenrekening dienen te worden geplaatst. Bijgevolg ook effecten die vervallen in 2012.Effecten die vervallen in 2012 dienen uiteraard niet gedematerialiseerd te worden Dus enkel de effecten die vervallen NA 31/12/2013 dienen best voor het eind van het jaar op en effectenrekening gezet te worden Ziet iedereen dat zo?
NB Die percentages en de begindatum (kan toch ook vanaf half 2012 bv) zie ik niet in het regeerakkoord staan.
Je maakt me erg blij met deze uitspraak dat effecten die voor 31/12/2013 vervallen niet gedematerialiseerd moeten worden. Waar heb je dat gelezen?Effecten die vervallen in 2012 dienen uiteraard niet gedematerialiseerd te worden Dus enkel de effecten die vervallen NA 31/12/2013 dienen best voor het eind van het jaar op en effectenrekening gezet te worden Ziet iedereen dat zo?
NB Die percentages en de begindatum (kan toch ook vanaf half 2012 bv) zie ik niet in het regeerakkoord staan.
Vermoedelijk wel. Ik zeg vermoedelijk omdat je nu al zeker kan zijn dat niet alles wat in het regeerakkoord staat ook zal worden uitgevoerd. Zekerheid is er maar als de wet goedgekeurd wordt en in het Staatsblad komt.Maar, indien we ze wel op effectenrekening zetten, stel in 2012, dan moeten wel hierop betalen of niet?
In 2012: 1 percent
In 2013: 2 percent
Klopt. Maar om zekerheid te hebben dat men nul percent dient te betalen moet men deponeren voor einde jaar.Vermoedelijk wel. Ik zeg vermoedelijk omdat je nu al zeker kan zijn dat niet alles wat in het regeerakkoord staat ook zal worden uitgevoerd. Zekerheid is er maar als de wet goedgekeurd wordt en in het Staatsblad komt.Maar, indien we ze wel op effectenrekening zetten, stel in 2012, dan moeten wel hierop betalen of niet?
Een wet gaat pas van kracht vanaf het moment dat ze in het Staatsblad verschijnt. Dat is nu eens een écht nuchter antwoord.Klopt. Maar om zekerheid te hebben dat men nul percent dient te betalen moet men deponeren voor einde jaar.Vermoedelijk wel. Ik zeg vermoedelijk omdat je nu al zeker kan zijn dat niet alles wat in het regeerakkoord staat ook zal worden uitgevoerd. Zekerheid is er maar als de wet goedgekeurd wordt en in het Staatsblad komt.Maar, indien we ze wel op effectenrekening zetten, stel in 2012, dan moeten wel hierop betalen of niet?