Gek geworden?

Moraelin

Re: Gek geworden?

#16 , 14 dec 2011 13:07

Je zou voor minder emotioneel reageren,je kinderen zien "afzien",en er niets kunnen aan doen.Tot januari was mijn ex de "bijna" perfecte vader en man,maar nu,waarschijnlijk door verdriet is hij zot geworden,terwijl er hem van alle kanten hulp aanboden werd,maar nee,hij had dat niet nodig.
Je kinderen zijn 17 jaar. Los van de andere problemen waar u duidelijk beiden mee moet omgaan denk ik niet dat deze vrouw nu zo'n grote extra impact zal hebben. Uw kinderen zijn oud genoeg om zelf conclusies te trekken denk ik dus als ze echt hiervan afzien dan zullen ze dit ook wel duidelijk maken en binnen x maanden kunnen ze zelfs kiezen wat ze willen doen met hun tijd. Ik zou dit niet te hoog laten komen bij u maar 1 ding is duidelijk: uw scheiding wordt zo best mogelijk zo snel mogelijk officieel geregeld, dan pas kan u beginnen aan het lange proces van zich onthechten van de ex, dit laatste is meestal het moeilijkste en ligt bij iedereeen anders. Maar ik weet dat als er kinderen mee gemoeid zijn het heel moeilijk is (ik heb zelf een zoontje van 3 jaar en mijn ex is met een crimineel getrouwd, zat 9 jaar in de bak), het enige wat jij kan doen is er zijn voor hen en ingrijpen als het uit de hand loopt, maar laat je niet zot maken door elk detail, dan zal je verdere leven volledig in het teken staan van je ex (nog steeds).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#17 , 14 dec 2011 16:49

Ik denk dat de belangrijkste eerste vraag voor pebbles moet zijn: "Wil ik nog moeite doen om de relatie met mijn ("ex"-)man terug op de rails te zetten?". Indien het antwoord volmondig "Neen!" is, moet pebbles aan de praktische zaken van een echtscheiding beginnen denken (waarbij hier op het forum héél wat hulp zal kunnen geboden worden). Indien het antwoord "Ja!" is, zal je op dit forum wel een luisterend oor vinden, maar of hier veel relatietherapeuten aanwezig zijn, weet ik niet...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

lucgescheiden

#18 , 14 dec 2011 20:57

Wanneer mensen reeds achter juridisch advies komen vissen, dan
vrees ik dat relatietherapeuten nog weinig kunnen uitrichten via reacties op dit forum.

De advocaat van de duivel hier even spelen, kan soms wel helpen om posters over elk
aspect van hun verhaal te doen nadenken.
En mogelijk werkt dit positiever in functie van een oplossing, dan hen naar de mond te praten....
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

pebbles
Topic Starter

#19 , 15 dec 2011 08:41

Inderdaad,een keer iemand hier al begint te zoeken,is er meestal een scheiding op til,gelukkig zijn er nog mensen die er uiteindelijk toch uitgeraken,meestal toch met professionele hulp,maar dan moeten de beide partijen dit wel inzien,en ervoor openstaan.

Toch ben ik "blij" dat ik dit forum gevonden heb,al is het wel triestig hoe mensen elkaar uiteindelijk "treffen",en had ik liever op een of ander reisforum gezeten.

Groetjes

Terug naar “Echtscheiding”