Je kinderen zijn 17 jaar. Los van de andere problemen waar u duidelijk beiden mee moet omgaan denk ik niet dat deze vrouw nu zo'n grote extra impact zal hebben. Uw kinderen zijn oud genoeg om zelf conclusies te trekken denk ik dus als ze echt hiervan afzien dan zullen ze dit ook wel duidelijk maken en binnen x maanden kunnen ze zelfs kiezen wat ze willen doen met hun tijd. Ik zou dit niet te hoog laten komen bij u maar 1 ding is duidelijk: uw scheiding wordt zo best mogelijk zo snel mogelijk officieel geregeld, dan pas kan u beginnen aan het lange proces van zich onthechten van de ex, dit laatste is meestal het moeilijkste en ligt bij iedereeen anders. Maar ik weet dat als er kinderen mee gemoeid zijn het heel moeilijk is (ik heb zelf een zoontje van 3 jaar en mijn ex is met een crimineel getrouwd, zat 9 jaar in de bak), het enige wat jij kan doen is er zijn voor hen en ingrijpen als het uit de hand loopt, maar laat je niet zot maken door elk detail, dan zal je verdere leven volledig in het teken staan van je ex (nog steeds).Je zou voor minder emotioneel reageren,je kinderen zien "afzien",en er niets kunnen aan doen.Tot januari was mijn ex de "bijna" perfecte vader en man,maar nu,waarschijnlijk door verdriet is hij zot geworden,terwijl er hem van alle kanten hulp aanboden werd,maar nee,hij had dat niet nodig.