Geachte,
Ik heb onlangs iemand leren kennen.
Zij woont momenteel nog samen met iemand (niet getrouwd) maar wil er zo snel mogelijk weg (binnen enkele weken max.).
De persoon waar zij mee samenwoont is namelijk jaloers, ze word verbaal uitgescholden en gekleineerd, en hij heeft ook al fysiek geweld gebruikt tegen haar.
Uit schaamte heeft ze echter nooit iets gemeld bij politie. Ze weet dat ze hierin nu fout is geweest, maar dit zijn vijgen na Pasen.
Ik heb haar gezegd dat ze dus zo snel mogelijk daar moet vertrekken. Maar owv de kinderen en financieel is dit niet zo makkelijk, maar ze is iets aan't zoeken om te huren en heeft aangeklopt bij een huisvestingsdienst voor alleenstaande moeders met kinderen. Maar voorlopig woont ze dus bij deze "vriend".
Ik heb haar alvast aangeraden onmiddellijk naar de politie te gaan mocht hij haar nog slaan.
Maar nu kreeg ik zelf ook een telefoon van hem waar ik de huid werd volgescholden en bedreigd van "ik weet u te vinden" en "ik heb vrienden die het klusje wel klaren" en zo van die zaken. Ik heb onmiddellijk ingelegd want ik was uiteraard geschrokken van dit onverwacht telefoontje.
Hij heeft me dan nog enkele malen proberen te bellen maar ik nam niet op. Hij heeft dan op mijn Voicemail nog van deze scheldwoorden herhaald en bedreigingen geuit.
Wat raadt u me nu aan te doen?
Eenmaal zij bij hem weg is, zal dit wel achter de rug zijn. Of moet ik dit toch melden bij de politie?
Voicemail bewaar ik uiteraard.
Dit is de voicemail, in het dialect.
"Ik zal e nog 1 ding zeggen hè kereltje, das geen probleem, ik vind e wel dees week. Als ge zo laf zijt van tegen mij ni te klappen, of ni wilt klappen, of ni durft klappen, ik vind e wel dees week, da zweer ik. Maar ik zal e 1 ding zeggen, zolang da Persoon X hier woont, op adres, hier woont, houde gij uw poten deraf en houde gij uwe onnozele belachelijke scheve smoel toe en ei berichtjes, ik kan het ni meer zien of ni horen. Da losse ik en heur op, en als ze dan afbolt en hier buiten is, dan mutte gij mor zien wat da ge ermee doe. En van mijne zoon e kerel, als ge daar ene vinger hene uitstekt, of mor ene keer aankomt, of de intentie nog mor hebt e, zweer ik ei op mijne zoon dat het de leste keer da ge iet gedaan hebt en echt waar dees week hem ik ei, onthoudt da goe, laffe aap da ge daar zijt, den telefon ni durve oppakken, zieligaard."
Mvg