mijn man heeft 8j geleden een relatie had,waardoor er jammer genoeg een kind van gekomen is,nu wij zijn getrouwd,hebben 2 kinderen,en op mijn zoon zijn geboorteakte staat er op dat het mijn man zijn 1ste kind is.dat kind van uit die relatie 8j geleden,draagt zijn naam niet,staat niet vermeld in de geboorteakte,en burgelijke stand.wel is er een dnatest geweest waardoor bmlijkt dat hij jammerlijk genoeg de vader was.maar das ook maar het enige bewijs dat hij biologisch de vader is.wij betalen alimentatiegeld.wij hebben sinds 2maand geleden een huis gekocht.
nu is mijn vraag,zal dat kind ooit iets kunnen erven,of kan ik dat vastleggen in een testament dat enkel onze kinderen erven,(met voor en achternaam)
die moeder is eengeldplukker,enje weet nooit,als we vb binnen 20j in een auto zitten en een ongeluk krijgen,ik wil dit eerlijk verdeeld hebben tussen mijn 2kinderen,(mijn gezin)
akkoord dat kind kan daar niet aan doen,maar aangezien mijn man er toch geen contact mee heeft,en het niet op zijn naam staat en aangezien mijn zoon zijn "1st geboorene" is,enz...
dan moet een testament ons toch zekerheid geven dat onze kinderen erven van ons,en geen indringer mee-erft?
graag jullie mening en raad
dank u
eleonora