Zal het proberen zo kort mogelijk te maken,
Enkele maanden geleden zijn de gevelrenovatiewerken beïndigd.
Dus verwacht een factuur in de bus.
Korte tijd geleden kom ik toevallig de onderaannemer die de werken uitgevoerd heeft tegen.
Hij wist mij te vertellen dat de persoon met wie ik een contract had voor uitvoering van de werken een zwaar ongeval heeft gehad en ondertussen overleden is.
Na een tijdje heeft hij (de onderaannemer) zijn facturen gemaakt aan de vrouw en kinderen die de zaak verder zetten.
Daar werd hij uitgelachen en aan de deur gezet. Hij trekt naar de rechtbank voor meer info en daar vertellen ze hem dat de btw nr die hij gebruikt al 15 jaar geleden stopgezet is. En dat alle eigendommen huis,auto, buitenverblijf op naam van de vrouw staat. En dat hij blijkbaar meer op zijn kerfstok heeft (of liever had). Via de familie (blijkbaar afstand gedaan van erfenis) zal hij dus niet aan zijn centen geraken.
Dus volgens zijn advocaat is de enige mogelijk voor hem dit te verhalen aan de personen voor wie hij gewerkt heeft en die nog een openstaand saldo hebben.
Nu vraagd hij om de originele offerte door te sturen naar hem en dat hij een factuur kan maken aan mij voor het nog openstaande bedrag (had reeds een voorschot betaald)
Kan ik bij betaling aan de onderaannemer nog een factuur krijgen van de personen die de zaak verder zetten?
Hij (de onderaannemer) verklaard van niet.
Maar zou er toch graag zeker van zijn.
Ik weet het, het klinkt als een soap maar dit is wat de onderaannemer verteld aan mij.

Alle info welkom.
Mvg,
Bart