Ik weet dat dit een moeilijke situatie is.
Maar je moet dit ook vanuit de andere kant durven bekijken.
volledig mee akkoord dat de kosten in een relatie evenredig moeten verdeeld worden (electriciteit, water, gas, voeding,...), maar met die huur heb ik het dan uiteindelijk moeilijker.
Met die huur, die je van je PARTNER ontvangt, wordt uw lening gedeeltelijk afbetaald. Dus betaald uw vriend eigenlijk gedeeltelijk uw lening af.
Heb je die huur niet nodig om uw lening af te betalen, dan kan je dit bedrag toch maandelijks op een aparte rekening storten??? Dan is er toch ook geen probleem om dit nadien terug te storten???,
Mijn lening wordt wel ongeveer dubbel zo duur als hij zijn domicilie bij mij zet e. En nee dat kan ik dan niet alleen betalen. Nu kan ik alles alleen ja, maar ik kan niet een bijna dubbel zo'n dure lening alleen betalen. Dus nee ik kan dit niet op een boekje zetten of moet al meer dan mijn loon betalen daarvoor. Ik heb dit huis niet gekocht met de bedoeling dat als ik iemand leer kennen ik dubbel zoveel alleen moet betalen e.
Ik ga ervan uit dat, indien je een relatie wil doen slagen, je moet starten met twee evenwaardige partijen.
En dat is niet. Jij kan op het even welk moment je vriend op straat zetten. En hij blijft dan met niets achter,
Da's waar maar omgekeerd ook e.
Uw vriend heeft mijns inziens meer nadelen dan u.
ik vind niet dat hij nadelen heeft:
Hij heeft ook al heel veel geld gespaard dus kan evengoed ook een eigendom kopen als hij fiscaal voordeel enzo wilt.
En nee mijn vriend moet niet in mijn huis investeren (enkel als we later het ooit willen herschrijven ) en als hij dat wel doet, wil ik dit op papier want ik wil zeker niet profiteren.