Beste forumleden,
Ik kon op dit forum al heel wat lezen rond art. 815 van het B.W en onverdeeldheid.
Zelf heb ik van mijn vader een half huis geërfd na zijn overlijden. Mijn moeder en vader waren echter gescheiden en er is dus geen sprake van vruchtgebruik en er is ook geen testament.
Het huis dat mijn vader en moeder bezitten, geraakte nooit verkocht omdat mijn moeder een onrealistische prijs wil of een groter deel uit de "koek" dan de andere partij.
Nu zit ik ermee dat ik 50% erf van het huis en overeen moet komen met mijn moeder en zij doet hetzelfde als bij mijn vader. Ze gaat niet in op goede biedingen (en ze wil mij zo dwingen een groter deel van een eventuele opbrengst af te geven).
Mijn vraag: moet ik bij zulke onverdeeldheid dan altijd overgaan tot openbare verkoop of kan ik mijn moeder via een rechtbank verplichten een realistisch bod aan te nemen?
U kan begrijpen, een openbare verkoop is ook niet echt voordelig en langs de andere kant wil ik niet afgeperst worden...
PS: mijn moeder woont al jaren in het buitenland en heeft psychische problemen (66% invalide verklaard)
Alvast bedankt voor uw antwoord.