Ik heb enkele jaren geleden met mijn toenmalige vriend een appartement gekocht, de hypothecaire lening stond op beide namen, en we betaalden elk de helft van de lening maandelijks af .. Al gauw kwam ik erachter dat mijn ex agressief was, dus er kwam geweld bij kijken, na een aantal ruzies heb ik de kans gehad om klacht in te dienen bij de politie en in het ziekenhuis de wonden te laten vaststellen, dus heb ook een bewijs .. Bon, een tijdje daarna hebben we besloten uiteen te gaan, en mijn ex wou het appartement overkopen .. Hij zou het dus overnemen. Maar manipulatief als hij was, wist hij dat ik op dat moment nog nergens terecht kon, en volgens zijn 'berekeningen' en denkwijze, kon het niet zijn dat ik dan al die jaren zogenaamd gratis zou hebben gewoond in het appartement, en volgens hem zou ik hem dus 2800 euro verschuldigd zijn aan 'huur' omdat ik er al die tijd gewoond had .. Als ik sprak van eerst een advocaat te raadplegen werd hij furieus en aangezien ik daar nog woonde, en hij me controleerde , ben ik dan toch maar meegegaan naar de notaris en heb ik moeten tekenen ... Ik had geen keuze, heb nog geprobeerd om bij notaris zelf mijn mening te zeggen, maar de notaris speellde gewoon het spelletje van mijn ex mee (de notaris was de notaris die al zijn familie ookal had bijgestaand)
Een tijd daarna gaf mijn ex toe dat het fout was van hem en dat hij nooit verder zou gaan, ondertussen ben ik een lieve man tegengekomen en zijn we gesetteld, en nu krijg ik plots een brief in de bus, een herinnering van de notaris aan de dading, dat ik mijn ex nog steeds 2800 euro moet , ten laatste in juli 2015 ..Kan er iemand mij helpen?? Als ik het uitreken zou hij mij geld moeten, zelfs nog schadevergoeding verschuldigd zijn voor de psychische mishandelingen en het leed dat hij mij en mijn kinderen heeft aangedaan.. Ik hoef zelfs nog geen geld van hem, maar dit is gewoon niet fair, ik had toen nooit mogen tekenen, maar wat doe je als je weet dat je afgestraft word, gewoon op straat kan worden gezet of god weet wat nog allemaal

Wat kan ik doen??