idd start van deze is niet correct en moet eigenlijk " 1 VAN DE NOG LEVENDE OUDERS " zijn .
Relatie na een brief van de notaris (met melding van de verkoop ouderlijk huis) is nu 0% geworden daar ik het eigenlijk heel normaal zou vinden dat hier eerst onder elkaar over gesproken wordt .(relatie was ervoor +/-50%)
Situatie : ouderlijk huis wordt zeker verkocht en hierna zal deze een huis huren (en dat zou moeten lukken met 1 redelijk pensioen???)
Mijn eerste gedacht was " mezelf laten onterven " en dat ze dan maar doen wat ze willen , evt latere kosten als een RVT noodzakelijk is (wat ik natuurlijk niet wens) moet ik niet opdraaien als door verkwistende levensstijl het geld op is .(normaal vindt ik dat het huis moet dienen als verzekering voor het geval je hoge kosten op hoge leeftijd hebt)
Aangezien mijn eerste gedacht " onzin " is , nl. opnamekosten en erfenis hebben niks met elkaar te maken en jezelf onterven kan niet , start mijn tweede gedacht .
Mijn tweede gedacht " erfdeel als spaarpot voor het geval dat ik toch moet opdraaien voor opnamekosten " en in dit forum heb ik hier dan gevonden wat de mogelijkheden zijn in dergelijke situatie .
weduwe verkoopt appartement mits toelating kinderen
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 50&t=28757" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank voor de correctie , hopelijk maakt dit bericht alles duidelijker .