mobistar

mathias
Topic Starter
Berichten: 2

mobistar

#1 , 20 jul 2007 14:31

Hey,
Ik ben klant bij Euphony Mobistar. Ik krijg maandelijks 2 facturen van 2 verschillende gsm-nummers die op mijn naam staan terwijl ik maar voor 1 gsm-nummer getekend heb. Het bedrag bevat de abonnementskost en is niet zo groot, maar telt elke maand wel op natuurlijk. Ik heb naar Mobistar gebeld en daar vertelden ze mij dat ik zowel een aangetekende klachtenbrief naar zowel Mobistar als naar Euphony moest sturen en dat heb ik dan ook gedaan. Na een aantal telefoontjes hebben ze mij daar verteld dat ze de brief hadden gekregen en dat ik klacht in moest dienen en een pv laten opstellen bij de politie. Dit kost echter geld en aangezien het de fout is van Mobistar wil ik hiervoor niet opdraaien. Nu bel ik nog eens naar de klantendienst en zeggen ze dat ik helemaal geen pv moet indienen, maar een aangetekende brief moet sturen naar Mobistar waar instaat dat ik mijn gsm-nr. onmiddelijk wil stoppen en annuleren. Ik ben het beu dat ze me steeds van het kastje naar de muur sturen. Op deze manier kan ik brieven blijven sturen en blijven bellen. Aangetekende brieven zijn namelijk ook niet gratis. Ik heb telefonisch ook gezegd dat ik verwacht dat ze het geld dat ik heb betaald voor de factuur die niet van mij is ook terugbetalen. Hierop kreeg ik het antwoord dat dit waarschijnlijk niet zal gaan omdat de tijd al verstreken is. Ik had binnen de 7 dagen contact moeten opnemen. Toen ik zei dat ik mijn domicili?ring bij de bank ging opzeggen, kreeg ik het antwoord dat ik hierdoor wel eens op de lijst der wanbetalers kan komen. Weet iemand op welke manier ik ervoor kan zorgen dat ik die factuur op een effectieve en zekere manier kan opzeggen? Hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn geld terugkrijg?

Alvast bedankt, Mathias

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#3 , 21 jul 2007 22:27

Waarom zou het laten opmaken van een PV geld kosten? Maar ik denk niet dat dat iets gaat uitmaken ...

Ombudsdienst inlichten en eventueel ook economische inspectie. Kopie?n van uw brieven naar deze diensten ook naar Mobistar sturen (desnoods via mail)

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Heye
Berichten: 468

#4 , 22 jul 2007 00:52

Hallo,

Een paar vraagjes, waar ik direct het antwoord zal bijzetten:

Bent U klant bij mobistar? JA voor 1 nummer
Bent U klant bij Euphony? JA voor 1 nummer

Het gaat hier wellicht om een adm. fout. Ze zullen de twee aparte facturen op ??n enkele factuur hebben gezet.

Nog iets:

U zegt
Na een aantal telefoontjes hebben ze mij daar verteld dat ze de brief hadden gekregen en dat ik klacht in moest dienen en een pv laten opstellen bij de politie. Dit kost echter geld en aangezien het de fout is van Mobistar wil ik hiervoor niet opdraaien.
ONMOGELIJK! Een klacht neerleggen bij de politie kost NIETS!!

Tweede punt:
Weet iemand op welke manier ik ervoor kan zorgen dat ik die factuur op een effectieve en zekere manier kan opzeggen?
Een factuur iseen gevolg van een dienst die het bedrijf U heeft verleent.Een factuur kan U niet opzeggen.

Facturen worden verstuurd nadat er gebruik is gemaakt van ??n of meerdere diensten, en is vastgelegd in een over??nkomst (contract).

Lee zorgvuldig uw contract na "opzeg". Daar staat in detail wat U moet doen om de over??nkomst op te zeggen.

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

mathias
Topic Starter
Berichten: 2

#5 , 24 jul 2007 17:10

Eerst en vooral bedankt voor de reacties.

De gsm-dienst die Euphony verkoopt is via Mobistar. Je belt via het netwerk van Mobistar en maakt gebruik van het Euphony-product.

Ik heb voor 1 nummer een contract getekend. Ik krijg echter 2 facturen, dus ook 1 factuur voor een nummer dat niet van mij is. Voor dit 2e nummer heb ik nooit een contract getekend, dus moet ik toch geen overeenkomst opzeggen omdat er voor het 2e contract nooit een overeenkomst gemaakt is? Dit contract bestaat niet eens.[/quote]

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#6 , 24 jul 2007 18:02

Eerst en vooral bedankt voor de reacties.

De gsm-dienst die Euphony verkoopt is via Mobistar. Je belt via het netwerk van Mobistar en maakt gebruik van het Euphony-product.

Ik heb voor 1 nummer een contract getekend. Ik krijg echter 2 facturen, dus ook 1 factuur voor een nummer dat niet van mij is. Voor dit 2e nummer heb ik nooit een contract getekend, dus moet ik toch geen overeenkomst opzeggen omdat er voor het 2e contract nooit een overeenkomst gemaakt is? Dit contract bestaat niet eens.
[/quote]

Het lijkt stom, maar heb je dat tweede nummer al eens gebeld? Als het bestaat, dan kan je de identiteit van de eigenaar gebruiken tegen Mobistar. Als het niet bestaat, kan je dat ook gebruiken.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Consumenten Koop”