Geregistreerde Advocaat blijkt oplichter te zijn

Bever
Topic Starter

Geregistreerde Advocaat blijkt oplichter te zijn

#1 , 10 jul 2012 12:31

Beste,

Afgelopen jaar altijd tijdig en mooi mijn advocaat betaald, deze is nu opgestapt als advocaat en doet ander werk.
(heeft me zelfs niet verwittigd dat hij gestopt was)

Hij beloofde mij te verdedigen in de rechtbank, een andere zaak op te starten en naar de Raad van Staten te gaan. Dit staat allemaal op papier echter hij heeft niks uitgevoerd enkel ereloon ontvangen.
Ondertussen ben ik veroordeeld bij verstek en is de beroepstermijn verlopen, hij ging dit doen staat wit zwart op papier, maar heeft het niet gedaan.

De stafhouder is op de hoogte maar aangezien hij geen advocaat meer is kan hij weinig doen.

Mijn dossier zit nu al maanden ergens maar de ex advocaat weigert het vrij te geven.

Mijn nieuwe advocaat vraagt al 6 maanden het dossier op maar er komt geen schot in de zaak, er zijn 2 advocaten aangesteld om de ex advocaat zijn zaken af te handelen maar die vinden mijn dossier niet terug.

Nu is mijn vraag wat kan ik nog doen, buiten naar de burgerlijke rechtbank gaan ?

Zware Beroepsfouten !
Schadevergoeding ?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Justiceseeker

#2 , 12 jul 2012 22:46

Beste,

Afgelopen jaar altijd tijdig en mooi mijn advocaat betaald, deze is nu opgestapt als advocaat en doet ander werk.
(heeft me zelfs niet verwittigd dat hij gestopt was)

Hij beloofde mij te verdedigen in de rechtbank, een andere zaak op te starten en naar de Raad van Staten te gaan. Dit staat allemaal op papier echter hij heeft niks uitgevoerd enkel ereloon ontvangen.
Ondertussen ben ik veroordeeld bij verstek en is de beroepstermijn verlopen, hij ging dit doen staat wit zwart op papier, maar heeft het niet gedaan.

De stafhouder is op de hoogte maar aangezien hij geen advocaat meer is kan hij weinig doen.

Mijn dossier zit nu al maanden ergens maar de ex advocaat weigert het vrij te geven.

Mijn nieuwe advocaat vraagt al 6 maanden het dossier op maar er komt geen schot in de zaak, er zijn 2 advocaten aangesteld om de ex advocaat zijn zaken af te handelen maar die vinden mijn dossier niet terug.

Nu is mijn vraag wat kan ik nog doen, buiten naar de burgerlijke rechtbank gaan ?

Zware Beroepsfouten !
Schadevergoeding ?

Alvast bedankt

Dit ruikt erg onfris...op alle niveau's... .

Heeft U al uw documenten ooit aan de raadsman gegeven? ALTIJD kopies maken voor eigen dossier en om een snelle "doorstart" te maken. Desnoods laat U de nieuwe raadsman een ontvangstbewijs tekenen met een duidelijk inventaris of stuurt U documenten per fax.

De nieuwste stafhouder aanspreken maar hij kan niet veel meer doen dan de vorige ex-raadsman eventueel aanschrijven. Dat de nieuwste raadslieden hem dan voor de rechter dagen in schadevergoeding. De ex is verplicht het dossier binnen "redelijke termijn" over te maken (enkele weken). Zes maanden lijkt me dus -sterk- overdreven en ruikt naar "nepotisme".... . Gezien de toestand dient de ex aangeklaagd wegens zware fouten met zware gevolgen (verstreken beroepstermijn indien U dit kan bewijzen, enz.).

U zal voor de rechtbank van EA schadevergoeding moeten eisen en terugbetaling van erelonen, intresten, enz. zonder te spreken van de gevolgen van zijn daden (zal U wel allemaal dienen te bewijzen).

Best is een advocaat van een andere Orde aan te spreken om mogelijke belangenvermengen en samenspraak af te wenden.

Justiceseeker

PS. Alle afspraken altijd schriftelijk bevestigen. Fax is ideaal, email eveneens. Kort op de bal spelen.

Bevers

#3 , 10 aug 2012 13:36

Geachte,

Ondertussen is zowat iedereen het er over eens dat de bewuste advocaat inderdaad niks heeft gedaan.

Stafhouder, Verzekering & mijn nieuwe advocaat.

De zaken opnieuw openen kan niet meer wegens verlopen termijnen, nochthans is de strafuitspraak enorm zwaar tov de zogenaamd gepleegde feiten, natuurlijk veroordeeld zonder 1 verweer, dan is het niet moeilijk dat de straf zwaarder is dan mogelijk.

Toch onbegrijpelijk dat dit ondanks dat iedereen toegeeft dat ik er niks aan kon doen, niks meer gedaan kan worden ?

Erelonen enz worden terugbetaald + interesten enz.

Morele schadevergoeding ? 3 jaar geen sportdeelnamen + de reeds eerder gekregen 2 jaar kunnen niet meer ongedaan gemaakt worden ondanks dat de bewuste advocaat op papier bevestigd heeft dat dit mogelijk was.
Zakelijke schadevergoeding ? zakencijfer gezakt met 30%
Zijn er nog andere mogelijke vergoedingen ?

Welke bedragen kunnen er voor zulke feiten opgeplakt worden ?
Verder wordt er gevraagd om de zaak niet openbaar te maken ?

De bewuste advocaat heeft geen euro meer op zijn rekening, gelukkig valt mijn zaak nog volledig onder de verzekering, momenteel is de bewuste advocaat ontzet om het beroep nog ooit uit te oefenen.

mvg

Reclame

Bevers

#4 , 28 jan 2013 09:59

Ondertussen heb ik een brief ontvangen dat de Gewezen advocaat nu wel degelijk geschrapt is, prachtig allemaal.
Verzekering wil betalen, al zal dat veel minder zijn dan de schade natuurlijk !
& de veroordeling blijft staan natuurlijk.

1 probleem, mijn straf kan niet meer terug gezet worden, mocht het voor een rechtbank zijn dan zou ik overmacht kunnen proberen in te roepen, echter voor een commissie kan dit niet, nochthans voelen zij zich gelijk aan een rechtbank.
Trouwens voor de rechtbank dit laten herstarten blijkt ook heel moeilijk te zijn, ondanks dat alle bewijzen er zijn.
Lees kost veel geld en veel jaren !

Bij deze wil ik dan ook iedereen waarschuwen !

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”