Beste,
Afgelopen jaar altijd tijdig en mooi mijn advocaat betaald, deze is nu opgestapt als advocaat en doet ander werk.
(heeft me zelfs niet verwittigd dat hij gestopt was)
Hij beloofde mij te verdedigen in de rechtbank, een andere zaak op te starten en naar de Raad van Staten te gaan. Dit staat allemaal op papier echter hij heeft niks uitgevoerd enkel ereloon ontvangen.
Ondertussen ben ik veroordeeld bij verstek en is de beroepstermijn verlopen, hij ging dit doen staat wit zwart op papier, maar heeft het niet gedaan.
De stafhouder is op de hoogte maar aangezien hij geen advocaat meer is kan hij weinig doen.
Mijn dossier zit nu al maanden ergens maar de ex advocaat weigert het vrij te geven.
Mijn nieuwe advocaat vraagt al 6 maanden het dossier op maar er komt geen schot in de zaak, er zijn 2 advocaten aangesteld om de ex advocaat zijn zaken af te handelen maar die vinden mijn dossier niet terug.
Nu is mijn vraag wat kan ik nog doen, buiten naar de burgerlijke rechtbank gaan ?
Zware Beroepsfouten !
Schadevergoeding ?
Alvast bedankt
Dit ruikt erg onfris...op alle niveau's... .
Heeft U al uw documenten ooit aan de raadsman gegeven? ALTIJD kopies maken voor eigen dossier en om een snelle "doorstart" te maken. Desnoods laat U de nieuwe raadsman een ontvangstbewijs tekenen met een duidelijk inventaris of stuurt U documenten per fax.
De nieuwste stafhouder aanspreken maar hij kan niet veel meer doen dan de vorige ex-raadsman eventueel aanschrijven. Dat de nieuwste raadslieden hem dan voor de rechter dagen in schadevergoeding. De ex is verplicht het dossier binnen "redelijke termijn" over te maken (enkele weken). Zes maanden lijkt me dus -sterk- overdreven en ruikt naar "nepotisme".... . Gezien de toestand dient de ex aangeklaagd wegens zware fouten met zware gevolgen (verstreken beroepstermijn indien U dit kan bewijzen, enz.).
U zal voor de rechtbank van EA schadevergoeding moeten eisen en terugbetaling van erelonen, intresten, enz. zonder te spreken van de gevolgen van zijn daden (zal U wel allemaal dienen te bewijzen).
Best is een advocaat van een andere Orde aan te spreken om mogelijke belangenvermengen en samenspraak af te wenden.
Justiceseeker
PS. Alle afspraken altijd schriftelijk bevestigen. Fax is ideaal, email eveneens. Kort op de bal spelen.