Onlangs ben ik door de belastingen uitgenodigd om mijn verkoopsgedrag op e-bay wat toe te lichten ?
ik ben in 2009 mijn eigen ( gorte ) verzameling van oude radio' grammofoons , platenspelers en allerhande zoals platen , radiolapen e noem maar op beginnen verkopen omdat ik het geld nodig had voor iets anders .
intussen overleed mijn moeder en een kozijn van mij ( op 37 jarige leefdtijd ) om de familie een plezier te doen werd veel van deze rommel op internet gezet !
maar de belastingen vond de variatie wat groot en ik moest het dus komen uitleggen .
na veel tellen en reken en drie ontmoetingen verder heb ik dan gisteren het verdikt gekregen .
GEEN VERKOOP UIT VERZAMELING !!!
volgen hun berekeningen ongeveer 5000 euro winst per jaar .
hierop komt 21 % btw = 6050 e , dit bedrag word bij u persoonlijke belstingsaangifte van ( idg 2009 ) bijgevoegd als " INKOMEN UIT ZELFSTANDIGE VERKOOP " daarom ben je BTW plichtig en komt er nog eens 10.5 % BTW bovenop ( tot. 6685 € ) als dat nog niet voldoende is komt er nog een boete van 140 euro bovenop en als klap op de vuurpijl komt er nog een rekening van RSZ omdat ik op deze som ook sociale lasten verschuldig ben !!!!!!
moraal van het verhaal ik moet meer ophoesten als ik er aan verdiend heb .
ik heb het van 2009 en 2010 moeten binnen geven dus zal het totaal aan kosten ongeveer 11000 euro bedragen en omdat het niet aanvaard werd als verkoop van verzameling zal ik een aangifte moeten doen van 2012 ook !!!
en dit teweil ik mijn hele leven pakken belastingen heb agfedragen en migranten of grote fraudeurs er tussenuit komen .
is dit dan ons rechtvaardig belastingssysteem ? 5000 euro verdienen en bijna 7000 euro terug betalen .