#1 , 15 nov 2012 13:37
Ik zit met mijn bureau ( thuis) aan een raam in een straat waar geregeld een auto vertrekt, aankomt, waar mensen voorbij wandelen,.......( zoals elke straat dus)
Nu zei een buur van mij: ik zie jij altijd door je raam kijkt wanneer ik aankom, vertrek,.... de persoon gaat op zich excentriek gekleed en ik weet dat er nog mensen zijn die eens door het raam kijken wanneer zij voorbij loopt, uitstapt,....
Nu heeft die persoon me gewaarschuwd: ze wilt niet meer dat ik vanuit mijn eigen appartement door het raam kijk wanneer zij aankomt, vertrekt of voorbij wandelt.
We hebben in de appartementsvoordeur een kijkgat, naast de voordeur staat de wc. Het is al gebeurd dat zij in de gang voorbijliep en ze hoorde geluid in de wc. Ze zei nadien: jij was me door dat kijkgat aan het bespioneren. Ook wanneer zij met iemand praat in de gang voelt zij zich gestalkt. Ze gebruikt nu keer op keer het woord "stalking" en dreigt ermee naar de politie te stappen.
Dit mag op het eerste gezicht een belachelijk topic lijken, maar die vrouw heeft ondanks het feit dat ze een job kan houden duidelijk psychische moeilijkheden. Verder is er geen enkel contact met die persoon. Heb er geen GSM nummer van, geen email,....niets. Heb haar nog nooit ergens gevolgd.
Wat kan je hieraan doen? Ik vind het al straf dat iemand niet meer door zijn raam mag kijken of je bent al stalker.