#6 , 18 nov 2012 23:28
Als ik het goed begrijp, wordt er door beide partijen en via twee verschillende wegen een onderzoek gevorderd.
In beide onderzoeken ontbreekt het echter aan ontegensprekelijke bewijskracht.
Persoonlijk denk ik dat de kans op 'terugvinden' alleen maar groeit wanneer de onderzoekers de zaak laten aanslepen.
Immers wat niet in contanten werd gegeven, zal wellicht kunnen nagespoord worden (in het slechtste geval stelt u zichzelf
hiertoe burgelijke partij, net op basis van het onderzoek van uw ex door zijn klachten in gang stak)
En de gewone burger loopt geen 5 maanden met zulke bedragen in zijn zak, waardoor de kans groot is dat ...
Wanneer deze worden achterhaald, kan de rechtbank u de volledige som toekennen, op basis van het 'wegmaken' van deze som uit de vereffening en verdeling.
Dit bedrag wordt u dan wettelijk, en zonder enige pardon, volledig toegewezen en wordt verder uit de vereffening en verdeling gehouden.
Mogelijk kan u hierop nog intresten eisen voor de duur van de vereffening en verdeling.
En evenzeer kan u dan de aanklachten op u ex laten reflecteren.
Voor het op de hoogte houden, kan u zich theoretisch laten registreren als slachtoffer, uw woord is immers evenveel waard als dat van uw ex.
(In praktijk mocht ik echter ervaren dat de dienst EcoFin dergelijke registratie vierkant aan haar laars lapte... zo ook de seponering, maar dit kan mogelijk afgehangen hebben van de gemoedstoestand van de diensdoende procureur(?) )
Dus even afwachten tot u gehoord wordt en hierbij eisen dat: uw advocaat op de hoogte wordt gehouden van elke stap in het onderzoek.
Het feit dat u uw advocaat hiervoor opgeeft; maant de politie alvast tot striktere toepassing van de regels.