#1 , 12 nov 2012 18:47
Hallo iedereen,
ik zit met enkele vragen...
1. Mijn vriend en zijn ex zijn bijna een jaar uit elkaar. Ze hebben een zoontje dat nu 1jaar en 6 maanden is.
In het begin hadden ze een akkoord opgesteld voor co-ouderschap dat van 12/2011 tot 03/2012 geduurd heeft. De ex van mijn vriend kon het niet hebben dat hij een nieuwe relatie had en stelde hem voor de keuze: vriendin dumpen en zijn kind zien of in de relatie blijven en zijn kind niet meer zien (bedoeld op die co-ouderschap), ze weet dat mijn vriend zijn zoontje doodgraag ziet.
Hij liet zich niet manpipuleren en koos er voor om toch bij mij te blijven. Ze heeft zijn zoontje 4 weken afgenomen en startte een kortgeding. Daarin stonden verschrikkelijke leugens (zoals verwaarlozing, geen medicatie toedienen als dat zoontje het nodig had...)
Op het kortgeding (mijn vriend zijn advocaat was de schoonbroer van de advocaat van zijn ex, wat we toen niet wisten) zei dat hij met het voorlopig akkoord moest instemmen omdat hij anders zijn zoon maar om de 14 dagen zou zien.
Hij ziet zijn zoon nu elke week in het weekend.
Nu moet het voorkomen bij de jeugdrechtbank, er zijn nieuwe conclusies, en daarin staat weer bij haar dat hij zijn kind niet goed verzorgd en dergelijke... echt allemaal leugens en dat kunnen we bewijzen (door middel van foto's, berichten, zelfs een pv van de politie,...) zij kan haar bewering niet bewijzen.
Wij hebben ook kunnen aantonen dat ze ook een nieuwe vriend heeft, die ze verzwijgt omdat ze het slachtoffer wil spelen die alleen achter blijft...
Ook neemt zij geen verantwoordelijkheid, ze komt niet meer om haar zoon omdat ze andere dingen belangrijker vindt, hier hebben we allemaal bewijzen van!
Nu wilt ze weer een andere regeling dan op het kortgeding en wilt ze dat mijn vriend zijn zoon maar ziet om de 14 dagen van vrijdag tot maandag.
Hoe zijn jullie ervaringen met zo een situatie? Zou de rechter kijken naar onze bewijzen? En kunnen we een klacht indienen wegens laster en eerroof (alle leugens in de conclusie)?
We weten dat als zijn zoontje 3 jaar zou zijn, het geen probleem zou zijn voor co-ouderschap, maar nu hij nog jonger is... maar ze gaan hem toch niet minder laten komen, zoals hij nu komt?
alvast bedankt